Visa ett inlägg
Gammal 2019-03-16, 10:56   #55
addictedtoraw

Reg.datum: sep 2015
Sharp$: 1276
Standard

Lång tråd där jag tycker att Grant rätt ofta blandar ihop äpplen och päron. Ränta, bankavgifter, spelavdrag, tillsammansavgifter i en salig röra. Men bortsett detta tycker jag ändå att han i grunden har rätt. Tror jag, eftersom jag inte är helt säker på vad han egentligen tycker är fel.

För egen del kan jag tycka att avgifter KAN vara okej. Jämför det kanske med köpa olja till motorn eller gjorde jag en Grant nu Men det som är helt absurt är ju STORLEKEN på avgiften. Exempel på 10% är ju inget annat än ocker i sammanhanget. Och argumentet att "alla har ju ett eget val att köpa eller inte" är bara osmakligt. Varför ska dom som inget begriper alltid behöva dra Svarte Petter i samhället? Styr upp skiten ,sätt en gräns. Säg 3% kanske?

Slutligen tycker jag inte att ideella sammanslutningar, som väl Sharps är (?), ska behöva ta ut några avgifter. Vinsten är väl att kunna spela ett större system än man kunnat göra själv och att dessutom få bestämma hur det ska se ut borde vara en tillräcklig morot utan att behöva ta ut avgifter. Kan man tycka.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grant (+12)
addictedtoraw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat