Citat:
Ursprungligen postat av Migge
Och där har du svaret varför ATG envisas med sina gröna/röda pluppar, skulle man faktiskt redovisa plus/minus resultat så är det enbart ett fåtal bolag som går med vinst. Majoriteten av bolagen hade fått lägga ner då det blir uppenbart hur mycket man går back på deras spel.
Likväl blir resultaten till viss del fel om ett bolag har gjort en (1) miljonvinst men i övrigt är totalt fel ute på övriga spelomgångar, då kan det lika gärna handla om ren tur vid miljonvinsten än om skicklighet.
Dock så väljer jag hellre ett transparent redovisningssystem (som ovan) än dessa bedrövliga gröna/röda pluppar som inte säger något om spelläggarnas skicklighet.
|
Ja, de där plupparna gillar jag inte. Det har efterfrågats en gul plupp för "vinst" men ej plusresultat men det verkar tydligen svårt att få till det 2019.
Sen, visst en miljonvinst kan på ett sätt vara fel. Men för mig är trav ett långsiktigt spel och man får se det över tid och då menar jag rätt lång tid Förlusterna kommer oftare än vinsterna och den vetskapen är bra att ha med sig. Man skall därför spela system där man vet att man har råd att med och därför håller jag mig till samma spelläggare istället för att hoppa runt med den vetskapen. Vi vinner hellre mycket de gånger systemen sitter