Visa ett inlägg
Gammal 2019-03-17, 21:49   #82
Trazan

Trazans avatar

Reg.datum: jan 2019
Sharp$: 2550
Standard

Börjar bli en rätt lång tråd detta. Tvivlar väl på att det kommer resultera i några spektakulära slutsatser men ska ändå bidra med ett litet inlägg.

Ett ganska vanligt argument för avgifterna är att spelläggarna ska ha betalt för ”det jobb man lagt ner”. Av alla som drar in pengar i varierande storlekar på dessa avgifter på ATG Tillsammans är min gissning att det är ganska få som lägger ner ett särskilt omfattande jobb om man räknar detta i timmar. Jag är kapten för ett privat lag där jag oftast agerar spelläggare. Jag anser mig vara en initierad och seriös spelläggare men i och med att jag följer travet mer eller mindre dagligen lägger jag nog i regel endast ca 3-5 timmar varje vecka på att få ihop systemet. Och det är klart, det är några timmar som jag skulle vilja ha ersättning för om jag var på mitt vanliga jobb. Men (och detta är en springande punkt) detta är inte mitt vanliga jobb, det är något jag gör för nöjes skull! Att folk köper andelar i mitt lag gör att jag kan göra betydligt större system än jag skulle kunna göra själv. Det i sig är ersättning nog, jag skulle aldrig vilja ta någon extra avgift.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Strappa71 (+2222), Grant (+12), SO (+69)
Trazan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat