Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost
Vanliga jobb hit och dit... är det inte "lön nog" att få spela i världens bästa hockeyliga? Ska de verkligen ha betalt för det också? Kan de inte ha "sitt vanliga jobb" och sen hålla på med sin hobby på fritiden?
Återigen, tillgång och efterfrågan. Jag skulle aldrig lägga ner timmar av min tid för att andra ska få "åka på en räkmacka". Sen kan det variera vad jag vill ha i pengar. Är det inte tillräckligt så avstår jag. Även jag lägger spel privat utan att ta något betalt i det stora hela. Men då sker det helt på mina premisser. Jag spelar när jag vill och avstår när jag vill. Jag har själv drivit bolagsspel i flertalet år och då har "lönen" ofta varit en frivillig betalning efter att vi vunnit storvinster.
Har man t ex en väl uppbyggd blogg med affiliateavtal etc så kan det i sig vara "lönen" då de som hänger på i spelen betalar indirekt via sidan etc.
Men vill folk jobba ideellt så är det inga problem för mig. Det är ej heller några problem ifall folk betalar för att få göra systemen. Därför förstår jag inte de som blir upprörda på när det kostar pengar åt andra hållet. Det är ju helt upp till var och en vad man vill lägga sina pengar på.
|
Det omsätter enorma summor av spelarmedel som aldrig når spel-poolerna.
Jag är inte avundsjuk på att någon tjänar pengar. Däremot stör det mig att andelsköparnas slantar ( dvs travspelares slantar ) dräneras onödigt snabbt till avgifter istället för insatser i poolerna.