Visa ett inlägg
Gammal 2019-03-17, 22:41   #86
Trazan

Trazans avatar

Reg.datum: jan 2019
Sharp$: 2550
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Vanliga jobb hit och dit... är det inte "lön nog" att få spela i världens bästa hockeyliga? Ska de verkligen ha betalt för det också? Kan de inte ha "sitt vanliga jobb" och sen hålla på med sin hobby på fritiden?

Återigen, tillgång och efterfrågan. Jag skulle aldrig lägga ner timmar av min tid för att andra ska få "åka på en räkmacka". Sen kan det variera vad jag vill ha i pengar. Är det inte tillräckligt så avstår jag. Även jag lägger spel privat utan att ta något betalt i det stora hela. Men då sker det helt på mina premisser. Jag spelar när jag vill och avstår när jag vill. Jag har själv drivit bolagsspel i flertalet år och då har "lönen" ofta varit en frivillig betalning efter att vi vunnit storvinster.

Har man t ex en väl uppbyggd blogg med affiliateavtal etc så kan det i sig vara "lönen" då de som hänger på i spelen betalar indirekt via sidan etc.

Men vill folk jobba ideellt så är det inga problem för mig. Det är ej heller några problem ifall folk betalar för att få göra systemen. Därför förstår jag inte de som blir upprörda på när det kostar pengar åt andra hållet. Det är ju helt upp till var och en vad man vill lägga sina pengar på.
Nu ramlade vi helt plötsligt in på NHL-spelarnas löner. Metaforerna i denna tråden tar aldrig slut verkar det som

Jag blir inte heller upprörd över avgifterna, såväl spelläggare som köpare har ett fritt val att göra hur de vill som tur är. Jag förstår också att det är skillnad på ett privat bolag och ett stort tipsbolag, typ Spelvärde. De måste dra in pengar för att kunna avlöna sina anställda.

Men jag spelar V75 för att jag tycker det är så jävla roligt. Och ännu roligare blir det med större spelkassa. Så det där med att ”åka på en räkmacka” är inget som jag kan känna igen mig i. Men vi alla är olika och har, som sagt, ett fritt val att göra som vi känner.
Trazan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat