Visa ett inlägg
Gammal 2019-03-25, 21:43   #3
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Jag börjar bakifrån som vanligt i jakt på dubbelspikarna!

I sista ser det inte speciellt svårt ut. Den överlägset mest givna körningen i mitt badkar är att 4 Eldorado B vinner det här från ledningen! Och eftersom han troligtvis som värst blir knapp favorit (om han ens blir det) så är det inget mer att fundera på. 2 Ebony Boko kan nog svara ut, men det tror jag inte man är intresserade av. Vid första anblicken såg 7 Uppohoppa intressant ut. Men han fick en tuff resa senast. Och förutom att det såklart inte talar för en kanonprestation i starten efter är Örjan inte den som gör om det där två veckor på raken för samma Menhammar-häst. Lär köras försiktigt den här gången och blir nog tempotorsk. 3 Milliondollarrhyme är bra. Men det är också Fredde B:s enda stjärna och kommer inte offras för att vinna det här comeback-loppet. 10 Heart Of Steel är just nu favorit och det förstår jag inte alls på en häst som har bakspår och gör årsdebut. Årsdebut är det även för spiken, men man får helt enkelt hoppas att träningen är bra nog. Kusen har 17 raka utan galopp och presterar väldigt jämnt och säkert. Så egentligen är allt ett plus förutom osäkerheten på årsdebut. Men det drar ju ner strecken en hel del också, så man kan nästan sätta det på pluskontot också.

I sjunde kikade jag på de mest spelade, förmodade storfavoriten 3 Nanny Mcphee och klara andrahandaren 5 Emmylou. Och vid första anblicken suger det som vanligt åt att följa kollektivet och spika favoriten här. Men vid närmare eftertanke är nog Emmylou den sunda och smarta spiken! Efter regibyte till David Persson som alltid har hästarna i ordning när hans startar har de fått ihop 2 segrar, 2 andraplatser och en galopp som kom av friskhet när de skulle styra på i sista sväng. Lämnar det lite öppet för taktiksnacket från kuskarna, men så länge inte Jepson går ut och säger att han inte ska ladda eller något i den stilen blir det spik där! Fin vid första barfota senast och det blir samma nu igen. Favoriten måste vara mer än bara den något bättre hästen för att få slag på ett ledande ekipage av den där kalibern.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+8)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat