Citat:
Ursprungligen postat av viking90
Fast det hade väl varit än mer osäkert och bedrövligt om det hade givet vinsten till Nordman i detta loppet t.ex.
De är ju inte ATG/svensk travsports fel att vissa kuskar kör som idioter.
Ja jag kan hålla med om att beslutet blir fel ibland, mest färskt i minnet Tale Of Jacks på V86... Och diskningen av Tom Horpestad på V75...
|
Jag har den åsikten av den enkla anledningen att ska du sitta och diskutera olika utfall i efterhand så kommer det bli mer fel än om man tar de besluten direkt de sker. Jag har inga problem att någon diskas mitt i ett lopp för trängning men då ska det ske direkt. Sen må det hellre vara lite fel där för då kommer du inte diska ifall du inte har en klar uppfattning om att det bör vara så.
Men i efterhand kommer du alltid tänka för många tankar för att det egentligen ska bli bra och det är ju inte ens säkert att de är överens om sina beslut - dvs blir det mer lotto av det hela.
Självklart finns det fördelar med att se något på en repris och studera om och om igen, men då ska det vara saker som är svarta eller vita. Inom travet finns det väl inte så mycket sådant mer än vem som är först i mål eller om det var tjuvstart. Möjligen innanför bangränsen etc...