Citat:
Ursprungligen postat av Dahle
Jag kan tycka i detta fall att de gjorde rätt, fast jag hade tvåan men inte åttan.
Så är det tyvärr, har själv varit förbannad på en del domar beslut, men bara jobba vidare.
Nästa lopp Per N. som favorit, det kan väl aldrig gå, eller??
|
Jag bryr mig inte om vad som är rätt eller fel i dessa situationer utan just att det inte är glasklart vad som egentligen sker i alla dessa situationer. Nu sitter ju Sirol Axe även den i andraspår men när de ser att Adrian galopperar undan så blir spåret ledigt och bägge kör ner där igen. Antagligen sitter Sirol Axe där lite tidigare med benen men det finns för många situationer där det finns olika uppfattningar och då är det mer säkert att besluten tas direkt de sker än att man ska studera saker på film. VAR inom fotbollen är lika hemsk när det inte enbart handlar om svartvita saker. Var det straff eller inte pga var sparken kom. Inte huruvida tröjdragningen var tillräckligt mycket etc...
Nu blev det ju kalkon helt den här omgången på travet men det är inte det jag bryr mig så mycket om. Blev ju fel där för mig men även här där andrahandaren fick typ 40%-enheter extra streck på sig...