Visa ett inlägg
Gammal 2019-03-31, 20:05   #1
viking90

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 18420
Standard

V86 Bergsåker/Solvalla Jackpot 3/4

Jackpot!

Bergsåker
Längd: 1000 m
Bredd: 21,5 m (2140 m), 21,0 m (1640 m)
Upplopp: 200 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Solvalla
Längd: 1000 m
Bredd: 20,7 m (2140 m), 21,7 m (1640 m)
Upplopp: 196 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Här kommer lite snabba/tidiga tankar om Onsdagens omgång så vi får igång lite tugg här!

Avd1: 3 My Gifted My rask ut och kan får ett bra lopp oavsett om det körs i ledningen eller i ryggar, möjligt att den får svårt att ta en hellängd på 2 U.Boat som kan vara snabb ut också. 7 Yieldson har haft fin form sina två starter i år.
11 Deep Pockets kommer med ett fullt staket i resultatlistan men från bakspår på 1640m är det alltid lite lurigt.

Avd2: 2 Hungarian Hotwax blev jag lite förtjust i under Augsti förra året då den tog 3 raka segrar. Tarzan kommer ut med en Sverigedebutan här med 1 Thrust Control det är alltid intressant.

Avd3: 1 Snyggosåfin är en bra häst men spår 1 är inte optimalt för denna valacken då den inte visat mycket startsnabbhet. 8 Jonatan Trot fortsätter jag att jaga, tråkigt läge igen.

Avd4: 5 Woolies med Örjan igen om ryggen håller kanske tar det tredje raka segern nu?

Avd5: 1 Diadem Viking till ledningen och leder där länge tror jag.

Avd6: 10 El Fitzgerald har varit ute i tuffa lopp och bör ha en bra chans i detta relativt lilla fält.

Avd7: 2 Hunkydory Degato är väldigt tidigt för mig så här vid första anblick.

Avd8: En av mina favoriter 4 Charrua Forlan gör årsdebut här, chans att flyga till spets? Eller lyckas 1 Volstead hålla ledningen från spår 1 också i sin årsdebut. 2 Sorbet tål grovjobb och luktar lite dödens över detta.
7 Muscle Hustle var riktigt fin i årsdebuten och Robert Bergh tror på en väldigt fin säsong för hingsten. Fin lopp detta!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+8), Torstens (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat