Det är ju rätt dåligt med startsnabba hästar i sista loppet, visst kan Baron Gift hålla upp. Men mer troligt att Global Takeover blåser förbi från start, den är ännu lite snabbare ut och med kraft av ett spår längre ut i banan och en långsam häst emellan dem måste han vara storfavorit att ta sig förbi. Sen kan det ju finnas en möjlighet för Baronen att hitta ut och ta över i sin tur i och med att det är så ojämnt med startsnabbheten i loppet och att de nog inte vill köra i ledning med Global i silverdebuten.
Hur det än är med starten så ser dödens ut att vara ledigt för Olle Rols. Jag ser honom som vinnare i de allra flesta badkarskörningar, har nästan bestämt mig för spik. Han har vunnit V75 från bakspår hela 3 gånger och har även andra och tredjeplatser därifrån. Helt oöm för löpningsförlopp till skillnad från många andra och björnstark. Formen är ett litet frågetecken men det får man leva med när han inte ens är favorit i det här gänget. Från spår 5 vinner många hästar utan att vara på långt när bästa hästen, här har en av de bästa hästarna spåret och då ska det helt enkelt vara riktigt bra chans!
Baron Gift andravalet på eventuella spetschansen. Att Great King Wine är så hårt spelad fattar jag inget av.