Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter
Det här blir ett preparélopp för Cyber Lane inför Olympiatravet. Man kommer att vara nöjd med att bli bland de två första. Racing Mange fick ett skitlopp senast och var som en retad tiger över upploppet.Jag låser loppet på 3 och 7.
|
Vi resonerar på samma sätt om Cyber, det är ju preparé aviserat mer eller mindre. Comeback efter ett halvår i ett pärlbandslopp med hyggliga hästar och man ska ta det lugnt från start. Har dessutom för ovanlighetens skull lovat på förhand att det inte ska bli någon stallkörning med släpp från DONI. Det är ju katastrofförutsättningar. Så varför streckar du den ens? Jag tar inte med den på 6 hästar. Vinner den så vinner den, men det är iskallt att kasta pengar på den som klar favorit.
Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa
Är det inte ett skämt att Stonewashed D är favorit i sista? Sto, bakspår med avsaknad av lopp i kroppen samt nästan minst pengar på kontot. Fyra minus.
|
Det visar på makten PU har när han varnar för dem på förhand. Brukar ha täckning också, men spår 9 är överskattat och det är väl optimismen ihop med det som gör att den är favorit. Jag gillar hästen och min första tanke var faktiskt att det var ett spikbud, men där ändrade jag mig fort efter att ha funderat lite.
Citat:
Ursprungligen postat av yoozoo
Till er som är kluvna inför epilogen har jag saxat Berglunds analys av sista loppet:
Jag lirar 1 Baron Gift som u-häst, älskar verkligen skallen på 5 Olle Rols men väntar fortfarande på att han ska vissa upp samma glöd som förra året innan jag hoppar på tåget...
|
Problemet med Baronen är ju att kusken redan från början vacklar om han ska ta spets eller inte. Laddning från innerspår innebär alltid en förhöjd risk för startgalopp också. Som lök på laxen har han bara en häst att köra med på V75. Risken för nerv/dålig styrning/felbeslut är ju hög i och med det. Men, det är klart att den ändå har bra vinstchans och jag rankar den som tvåa. Hade Jepson eller någon sådan kört skulle den vara en spik för mig. Undrar om han inte blir favorit till slut när det kommer lysa dubbelrött?