premiär för den nya V64 Satsningen på Galoppen på Söndagar.
Eventuella jackpot pengar hålls inom galoppen. Dvs Jackpot på V64 Söndag och pengarna går till nästa Söndags Galopp V64:a.
V64:1 2100m dt - Järnhandikapp ( lägsta klassen)
5) Masumi rankar jag först . Är en av 3 hästar som vunnit lopp över dagens distans och underlag. Hästen är bara 4 och det bör finnas utveckling kvar i hästen. Per Anders Gråberg är optimistisk inför uppgiften.
3) Siam har startat 5 ggr på 2100m dt på Bro och vait 2:a 2ggr. Vann årsdebuten för 2 år sen. Är en av få i loppet som då och då blandar sig i segerstriden,
7) Mors har 1 vinst(överlägsen) och en andraplats pp 5 försök över dagens distans/bana och underlag. Har dock de senaste åren behövt ett par starter innan man presterat toppresultat. Mors är streckfavorit men jag rankar ned till tredjerank
Övriga hästar i loppet är det väldigt svårt att motivera streck för.
Alla i favorittrion måste floppa för att det ska skrälla här
A 5 B 3-7 C 6 D resten
V64:2 1400m dt Amatörryttare
Här gäller det att ha koll på vilka som kan rida häst! Stor skillnad på de bästa och sämsta amatörryttarna
5) Franciskus är min förstahäst i loppet. Har en härlig slutrökare i loppen. Var 1:a, 2,a och 3:a sin tre första startet förra året = gillar årstiden. Har även en av de bästa ryttarna Daniel Mattsson har statistiken 9:2-1-1 förra året i amatörloppen.
8) Bourbon Bay är ett givet Motbud. Vann förra årsdebuten med 8 längder. Samma distans och underlag i dag. I sadeln sitter Alina Ögren . Alina var topp 3 i 13/23 starter förra året.
2) Superdoze har Elliot Ögren i sadeln 2018 siffrorna gav 50: 7-7-6 . Daniel är bästa Jockeyn i loppet men tränare Patrick Wahl ligger konstigt lågt inför denna start.
6) Lady Khelef är mycket streckad på de tidiga strecken. Vann 1/5 lopp på dagen distans förra året. Förra årsdebuten var kass . I Sadeln sitter Emma Nordin som red 15 lopp i fjol utan att nå topp 3 ...
Jag står över Lady Khelef.
A 5-8 B 2 C 6-7
V64:3 1600m Bronshandikapp
5) Mr Tooma Global var tidig streckfavorit i loppet. jag står över hästen då den var svag i de 3 första starterna förra året. Caroline Malmborgs Hästar underpresterade grovt i Onsdags och stallformen verkar inte finnas än.
4) Sir Duke med Carlos Lopez i sadeln rankar jag först i loppet.
1) Passing Star känns också tidig på kupongen. 2 starter över dagens bana och distans har gett en 2a och en 3:e plats. Sitter fullträffen idag?
3) Bear Wells var 2:a och 1:a de första 2 starterna i fjol. Har vunnit liknande lopp på Bro Park i fjol. Skall också streckas
2 roliga streck är 3 Spirit River 4% som ofta är med i striden och den helt borttappade 9 Muy Sereno som tävlade i stentuffa årgångslopp ifjol. Var med i Norskt Derby och Breeders Sprint t.ex.
A 4-1-2 B 3-9-5
V64:4 1200m Maidenlopp
9) Perfect Girl Ester är favorit - jag står över den på Malmborgs Stallform.
Jag tror loppet står mellan helt mellan de 2 Motbuden:
5) Noble Crown och 7)Fury the Bullet
A 5-7 B 6-9
V64:5 1200m Guldhandikapp
4) Tatlitsu ser ut att bli ganska stor favorit. Tränaren baissar lite för att en olycka I Skrittmaskinen i vintras gjort att Tatlitsu missat en del träning i vinter.
Normalt en bra favorit men loppet är jämnt och marginalerna brukar vara små i guldhandikapper över sprintdistans.
Jag streckar alla utom 6 Stonefield Flyer som har lite svagare resultat på distansen än de andra och tränaren rankar sist av sina 3 i loppet.
A 4-5 B 1-3-2 C 6
V64:6
9) Lushes Lashes blir klar Favorit. Är rätt förstahäst men loppet är enligt mig öppet.
6) Penny Whistle med Carlos Lopes känns tidig i loppet, har statistiken 6:2-1-3 över dagens förutsättningar. Alltid med i striden,
Det finns flera rolig skrällbud i loppet , jag streckar 6 hästar de jag rankat A,B&C
A 9-6 B 7-8 C 5-10
Det andelspel jag har ( Slutsålt i fredags) kommer att baseras på ovanstående tankar.
lycka till ni som prövar Galoppen idag