Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Finns några rimliga lösningar på detta:
|
Håller med dig här Strappa. Verkligen. Försöker ändra mitt spelupplägg mer och mer mot detta men det är inte lätt att lära en gammal hund att sitta.
Citat:
1) Tänk inte i form av spik-alternativ tidigt i veckans analyser. Försök istället fördela ut sannolikheter på hästarna som bara behöver justeras av ny fundamenta-info. Den ändras ju inte av hur alla andra spelar.
|
Det här är i mina ögon det svåraste. Man öppnar ju listorna tidigt och ofta sticker någon tanke ut direkt. Jag kämpar mellan att "stå fast vid och gå på egna tidiga idéer" och "vänta med spiktankarna tills jag har alla fakta".
Svårt!
Citat:
2) Var inte rädd för att ändra. Det är ju hela poängen med "sen info". Att kunna göra bättre värderingar senare snarare än tidigare. Och hur man ska spela beror ju jättemycket på hur alla andra spelar ( jo det gör det! ).
|
Citat:
3) Vänta ända till lördag förmiddag med din egna genomgång. Då slipper du gissa hur kollektivet spelar.
|
Här har du mångas absoluta gordiska knut. Hur många gånger har man inte "ändrat fel" och missat miljoner? Lösningen ligger nog som du säger till stor del i det 3:e citatet.
Vänta till lördag med besluten.
Igår var första tanken (och även Skäggets spik!) att gå på Campo.
Men galopprisken fanns där och spelvärdet i att gardera lockade för mycket.
Dumt så här i efterhand då Campo var magisk och vann trots galoppen men trav är alltid lättare efteråt.
Samtidigt fick vi ju ytterligare ett tecken att tesen "det är skrällarna som styr utdelningen" faktiskt stämmer.
Tre Streckssonettor vinner varav omgångens MEGAlampa slutar på 85% och utdelningen når ändå över 200k.