Visa ett inlägg
Gammal 2019-04-07, 12:08   #147
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1400
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Håller med dig här Strappa. Verkligen. Försöker ändra mitt spelupplägg mer och mer mot detta men det är inte lätt att lära en gammal hund att sitta.

Det här är i mina ögon det svåraste. Man öppnar ju listorna tidigt och ofta sticker någon tanke ut direkt. Jag kämpar mellan att "stå fast vid och gå på egna tidiga idéer" och "vänta med spiktankarna tills jag har alla fakta".

Svårt!

Här har du mångas absoluta gordiska knut. Hur många gånger har man inte "ändrat fel" och missat miljoner? Lösningen ligger nog som du säger till stor del i det 3:e citatet. Vänta till lördag med besluten.

Igår var första tanken (och även Skäggets spik!) att gå på Campo.
Men galopprisken fanns där och spelvärdet i att gardera lockade för mycket.
Dumt så här i efterhand då Campo var magisk och vann trots galoppen men trav är alltid lättare efteråt.

Samtidigt fick vi ju ytterligare ett tecken att tesen "det är skrällarna som styr utdelningen" faktiskt stämmer.

Tre Streckssonettor vinner varav omgångens MEGAlampa slutar på 85% och utdelningen når ändå över 200k.
Nej. Det är inte "skrällarna som styr utdelningen".

Det är produkten av V75%en för den vinnande raden som styr utdelningen.

En 85%are tillsammans med en 0,6%are bidrar tillsammans lika mycket till höga utdelningen som en 10%are och en 5%are i samma lopp.

När en 85%are är med i rätt rad så är det väsentligt mer osannolikt med en hög utdelning än om en 5%are vinner samma lopp.

Låter självklart och logiskt, men ändå faller många i JS-fällan att det är skrällarna som styr utdelningen.

Värt att tänka på även är att den nominella utdelningen inte avgör om den vinnande raden hade högt spelvärde eller inte. Det finns ju absolut inget som hindrar att man spelar rader med lägre nominellt värde fler än en gång på sitt system ( om man använder "rätt verktyg" ).

Igår missade några av skrik-/trend-hästarna. Annars hade utdelningen knappast orkat upp över den "förväntade" utdelningen som var knappt 200k.