Visa ett inlägg
Gammal 2019-04-07, 20:47   #1
viking90

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 18422
Standard

V86 Åby/Solvalla 10/4

Åby
Längd: 1000 m
Bredd: 22,3 m (2140 m), 22,3 m (1640 m)
Upplopp: 180 m
Open stretch: Ja, dubbla
Vinklad startbilsvinge: Nej

Solvalla
Längd: 1000 m
Bredd: 20,7 m (2140 m), 21,7 m (1640 m)
Upplopp: 196 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Sätt igång med tugget!

Avd1 1640m Auto
Spontant ett väldigt öppet lopp för mig, nu verkar väl Löfqvist form på hästarna sjunkit en del men äntligen ett bra spår för 4 No Comment och jag skulle kunna se att den flyger till spets och ev släpper och plockar ner alla på Open Stretch, trots kusken. Men de kryllar av motbud eller mer sannolika vinnare kanske.
5 Quite a Quality galopperade bort sig på V75 senast, då som stor favorit i Klass II. No Comment har varit ute i Klass I på V75 dock inte som favorit.
10 Run Ceasar Run och 11 Dontbreakthebankås är bra hästar men skulle nog föredra framspår...

Avd2 2140m Auto
1 Hevin Boko är en den snabbaste bakom bilen men här är ett litet fält så det borde lösa sig ok och jag tror det är den bästa hästen i detta fältet.
Främsta motbudet är italienaren Valchiria O.P med Herr Gocciadoro och startsnabba 5 Europhile A.M med Adielsson. Kanske det kan bli dödens på Italienaren och Hevin Boko kan få ett perfekt lopp i kön.

Avd3 3140m Auto
7 Trovatore jagade jag lite sent förra året och nu verkar formen sitta där gjorde en bra insats över samma distans på tungbana senast till en andra plats bakom en smygkörd Legend Brodde. 4 Callmeawinner flyger till spets men är debutant på distansen har inte ens varit ute på 2640m tidigare så detta blir verkligen ett rejält test. 8 Smevikens Cruiser var även han ute på samma tungabana som Trovatore och var knappt slagen till 4:e plats.
11 Tudor Kronos har gjort ett kvallopp innan dess har den vilat i 14 månader, en duglig häst men troligtvis sitter inte toppformen där förens några lopp i kroppen. 2 Inertial har gjort några starter på distansen bl.a. varit 3:a bakom Platon Face och Antonio Trot förra året, pass upp på den!

Avd4 2140m Volt
8 Zenone R.L har ett fin smygläge här men den måste ha en del tur härifrån men får den en lämplig lucka tror jag den plockar ner det här fältet om inte 5 Falcon A.M sitter i spets tidigt och får bestämma hela loppet.
4 My Angel Laday gjorde en rejäl insats det blev skrik på den och den sjönk ordentligt i odds alla trodde på spets och slut men Rikard N Skoglund kunde inte svara upp sitt spår 1 i volten och hamnade rygg ledaren men la sig i dödens efter ett tag och vann tillslut enkelt, men spåret nu. Njae.

Avd5 2640m Auto
7 M.T Nordic Spirit fick äntligen vinna senast jag tror den kan ta sin andra vinst redan här. Favorit just nu 1 Copertino V.W har inte visat någon bländande startsnabbhet och risk för att hamna fast på innerspåret är troligt, årsdebut dessutom. 8 Key West Snapper har tagit 3 raka vinster varav två av de just på Åby. 11 Siberian Justice avslutade bra i sin första start i Sverige senast efter sen lucka.

Avd6 2640m Volt
6 Perfect Dynamite går ner ordenligt i klass till den här starten, men med Ante Lisell åter i vagnen trots ett kuskminus så bör den ha väldigt god chans till vinst här igen. 7 Ragazzo Da Sopra har varit nere o tävlat i Frankrike och gått bra tider där nere och kan möjligen utmana här också. Så som strecken lite just nu (67% mot 2%) så blir det definitivt gardering för mig.
2 Vincent Chase är väl ända motbudet på startvolten men tror inte han håller dessa herrar bakom sig.

Avd7 2140m Auto
4 Nanny Mcphee har gjort två rejäla insatser i Sverige första vanns men måååånga längder senast blev det lite tightare men ändå en ganska säker seger trots en liten tryckare ifrån Lutfi längst med loppet.
Nu tror jag Lövgren styr till spets tidigt och tar tredje raka segern i Sverige.
Med andra ord tror jag inte vi har sett botten på hästens kapacitet ännu.

Avd8 2140m Auto
2 You to Neat är mitt drag i detta loppet, snabb ut men tror inte de kör i ledningen men får ju bra lopp i rygg på ledaren i så fall.
4 Versailles U.S gör årsdebut men är bra för denna klassen.
6 Alone var ute mot Campo Bahia förra året och vi såg ju alla vilken rejäl häst de var i Lördags, ett lopp i kroppen nu då.
14 Ritichie Ås är bra om han får loppet utan att göra för mycket grovjobb.
Gocciadoro kommer ut här med ytterliggaren en från Italien svårbedömt men bra segerprocent i Italien.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+8), Dahle (+8), Torstens (+8), Stinsen (+5), asgaya3141 (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat