Visa ett inlägg
Gammal 2019-04-09, 22:53   #12
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Min lilla genomgång:

V86-1
Om det inte varit på Åby hade jag dissat favoriten 6 Quite A Quality i första, men nu får jag väl säga att det är rätt tipsetta. Chansen att han hittar till ledningen ökar naturligtvis ganska mycket i och med open stretch. 8 Jetaime Lucky som vann från vinnarhålet sist är spelad, det hoppar jag gärna över. Goops häst 2 Earn n Burn också som nog inte är rapp nog att hamna så bra på det trots spår långt in. Några bra på bakspår men det ska mycket till att plocka ner alla där framme. Gardering med 1,3,5 ska räcka, de är bra och bör få fina löpningar på innerspår.

V86-2
Kass favorit i 1 Hevin Boko som inte är speciellt startsnabb och knappast kan hålla upp någon ledning. Rankar istället 5 Europhile Am etta, den kan gott leda hela vägen. Heltäckt på de fem mest lirade.

V86-3
Dunkel form hos stall Bergh (18 raka utan seger) och bakspår och första loppet på över ett år med favoriten 11 Tudor Kronos. Om de går ut och säger att det ska köras försiktigt kanske jag inte ens plockar med den. Har svårt att se 4 Callmeawinner bomma ledningen här och det är förstastrecket. Många bakom, kanske speciellt 2 Inertial som borde få en fin löpning. Viktigt att få gå spårsnålt över lång distans!

V86-4
Låg klass, volt och favoriten 5 Falcon Am har inget roligt spår. Allt detta skriker att det är läge för breeed gardering. 3,10,12 hoppar jag nog över ändå.

V86-5
1 Copertino VW som årsdebutant från innerspår köper jag inte alls! 6 Kennedy är väl överlägsen om han går felfritt. Öppet spår en bit ut och lång distans sätter jag upp som plustecken och han ska vara förstahäst som icke-favorit! Strecka så långt det går, men 2,12 kan man hoppa över.

V86-6
Omgångens megafavorit 6 Perfect Dynamite är igång igen. Har tagit nästan 700k de senaste sex starterna med proffskuskar. 4: 3-1-0 på V75. Ante Lisell provade lyckan fem gånger före det i lägre klasser. 0 segrar, 2 andraplatser och 2 galopper fick han till. Den här gången möter han inte proffsen, men kuskarna bakom de bästa motståndarna är ändå bättre än han. Christer Nyström är klar för ledningen med 2 Vincent Chase på startvolten och han är 100-procentig med hästen efter två starter. Min tipsetta! Men det finns flera streckvärda här. 4 Sir QC har den överlägset bäste kusken och hästen är bra för klassen.

V86-7
Den här storfavoriten rör jag inte! 4 Nanny Mcphee spikade jag även senast och här är förutsättningarna likartade. Det är en stabil vinstmaskin och att loppet går på Åby ökar chansen att han får komma till ledningen och dirigera loppet. Bergh är ett litet wild card här med 10 Dallas As eftersom det är en hygglig häst och Robban ibland kan vara ganska offensiv. Men övriga kommer bara vinka fram Lövgren här och Berghs häst gör årsdebut så han rättar nog också in sig i ledet den här gången och nöjer sig med en trudelutt till slut.

V86-8
15 Vincero Gar har vunnit årets tre starter och kusken är offensiv så risken för passiv styrning är låg. Därmed borde det vara toppchans här mot beskedligt motstånd. Det brukar ändå vara lite vinna eller försvinna över Gocciadoros hästar/styrningar dock, så det är rätt att han inte är jättefavorit (även om han nog klättrar till minst 40% imorrn). Ändå klar tipsetta och spikbud om man går kort! 14 Ritchie Ås har gjort det bra, men tidsmässigt är han ju inte bättre än flera hästar som står med framspår. Blir nog svårt att klå alla och överstreckad här precis som näst senast då han också hade halvtaskiga förutsättningar som jättefavorit. 4 Versailles US och 6 Alone sticker ut som ekipage med stam, kunnande och kuskar. De har även fått fina lägen! Med dokumenterad form skulle jag kanske sätta någon av dessa först. Vi får se i förhandssnacket vad tränarna säger om formen och höra om kuskarna verkar vilja tävla. Resten av gänget borde inte räcka till, antingen är hästarna för dåliga eller så är kuskarna det.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat