Nanny Mcphee möter tuffare motstånd nu och jag tycker hon blir överspelad den här gången. Min förstahäst i loppet är klart 1 Whitestripe Maid som letade fritt till slut senast i diamantsto-finalen och gick i mål med krafter kvar. 14,6 med voltstart och mycket krafter kvar står sig väldigt bra i det här loppet. Springer mycket bättre utan rygg enligt tränaren och då hästen visat fin startsnabbhet så lår man försöka hålla upp ledningen här och då tror jag hon blir mycket svårslagen. Senaste två gångerna hon gått i spets har slutat med seger men näst senast spurtade hon riktigt vasst från rygg ledaren på V75 bakom La Camilla Pellini och visar att hon även klarar det upplägget.
Givet förstastreck för mig i loppet men tar man emot favoriten här och det blir lite körning så kan loppet bli väldigt öppet och det finns många ospelade, bra hästar bakom. 14 Vichy Grif satt också fast senast och har gått riktigt bra flera gånger innan det. Blir det högt tempo på loppet så fäller hon väldigt många till slut.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|