Visa ett inlägg
Gammal 2019-04-14, 20:05   #1
viking90

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 18625
Standard

V86 Åby/Solvalla 17/4

Åby
Längd: 1000 m
Bredd: 22,3 m (2140 m), 22,3 m (1640 m)
Upplopp: 180 m
Open stretch: Ja, dubbla
Vinklad startbilsvinge: Nej

Solvalla
Längd: 1000 m
Bredd: 20,7 m (2140 m), 21,7 m (1640 m)
Upplopp: 196 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

De är väl egentligen Gotland som ska öppna upp den här tråden med lite idéer efter Onsdagens succé med 730.000 kr inspelat!

Avd1 2140m Auto
8 Lovely Vacation har varit borta ett år drygt med gaffelbandsskada men innan dess gick den tider som står sig väldigt bra i denna klassen. Var bland annat med i Kriteriumfinalen som Villiam vann 2017...Takter upp nu!
Tränaren tror på bra lopp direkt och kör bfro och jänkarvagn i comebacken så låter inte som det bara ska ut och travas för att få ett lopp i kroppen...
9 Lady Haythrows formkurva pekar neråt och är i dagsläget överstreckad för mig som favorit.

Avd2 2140m Auto
1 Una Blessed & 2 Thelma de Glatigne gör väl upp om spets här jag tror Wilhelm Paal forcerar sig till ledningen och Örjan nöjt lägger sig i dödens sen kommer Jorma med El Fitzegerald och dunkar på i dödens.
Blir det högt tempo så kommer 10 Ilona Håleryd flygandes i tredje/fjärde spår på upploppet. 7 Drizzle C.C var senast ute mot Hevin Boko bl.a.

Avd3 2140m Auto
15 Lutecia har jag ett gott öga till men spår 15 är ju inte de bästa utgångsläget men jag räknar inte ut stoet helt härifrån trots alls.
10 Greta Silas kunde avgöra enkelt i senaste starten efter suttit tredje utvändigt liknande lopp nu så fäller den troligen många även denna gången.

Avd4 2140m Auto
2 Volocity di Vie verkar gå mot en av omgångens största favorit, just nu 66%... Han hade nog inte haft något emot om det var en ännu längre distans han skulle ut på. Gocciadoro ställer ut ytterligare en ny bekantskap för de Svenska spelarena men denna gången är det inte han själv som kör utan en för mig helt okänd kusk, Federico Esposito...

Avd5 2140m Volt
2 Ståhlebos King gjorde en positiv insats när den spurtade till andraplats bakom en "barfota för första gången häst."...
5 Quattro Töll är stabil i voltstart och ganska rask oavsett spår nu från spår 2 på tilläggsvolten kan den få ett kvick start och möjligen vara först fram att överta ledningen då blir den nog tuff att slå...
10 Can Lane gör årsdebut men är väl i grunden den hästen med bäst kapacitet, får vänta in hur Lill Unter tycker den tränat och hur vässad den är inför detta lopp.

Avd6 2140m Volt
Här har vi alltså ett helt gäng med jänkare som gör Sverigedebut dessutom i voltstart känns väldigt svårt att räkna ut vem som ska ta detta. 6 Zephyr Kronos är väl den som det snackats mest om, den tillsammans med 7 Samo Different Day gick under 1.10ak borta i USA...

Avd7 2640m Auto
4 Mister Niky storfavorit just nu, inte tävlat sen Augusti, ingen spik för mig iaf. 2 Whipped Eggs är rejäl bara den får ordning på travet så ska den kunna göra en god insats. 8 Il Boscaiolo gynnas också av den långa distansen och Adrian kan nog välja en offensiv taktik. Mina roliga i detta loppet är 5 Pane Vino (ny hos Lindgren) 9 Vanyar Pil (satt fast med allt sparat senast, trots en sen kort galopp) 11 Ibra Sånna (Sen tidigare gynnad av långdistans nu ny hos Edvin Ceka som förvandlat Vlad del Ronco)

Avd8 2140m Auto
Här kör väl Kevin & Jim Oscarsson om ledningen, kan ju tänka mig att de ar bestämt på förväg vem som ska till spets troligen Jims styrningen sen sitter Kevin i rygg på den...11 Marvelous har varit ute mot tuffare motstånd i det senaste men läget är ju lite knepigt.

Igång med tugget nu! Fram med era tankar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+8), Bowery (+10), Stinsen (+5), HuBBaBuBBa (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat