Citat:
Ursprungligen postat av olle
Du har nog inte riktigt förstått hur dom rankar loppen men tänk på namnet på deras sida.
Man blir ingen vinnare i längden på att bara spela dom som på förhand har högst vinstchans i ett poolspel för dom är ju också överlägset mest spelade.
Spelvärde rankar den etta på att dom i längden anser att det är större chans i längden att vinna pengar på en 4 procentare med spetsläge som ska tävla barfota runt om ffg än på en 75 procentare med störst chans att vinna loppet. Det är därför dom rankat 1an först.
|
Det stämmer säkerligen det du stämmer, men skulle vilja se en simulation kring detta med "spelvärde" och utfall. Sajten "Spelvärde" och andra garderar ofta in absurdum storfavoriter "bara för att" och det ligger i deras marknadsföringsstrategi och affärsidé. Dom får ju ej in pengar på att skrika ut Propulsion, varje vecka...
Betänk Järvsöfax och hur mycket pengar som helt i onödan slarvats bort när denne tävlade... Samma med Perfect Spirit i dag - kommer slakta dem något så oerhört och då sitter ni där med era "spelvärden". Ibland måste förnuftet stå över teorin...
Vet att jag svär i kyrkan nu och att spelteoretiker spyr på mitt resonemang, men jag tror båda parter vinner lika sällan - skulle vara kul om Sharps kunde utlysa en tävling kring detta, på något sätt.