Visa ett inlägg
Gammal 2019-04-19, 17:50   #144
Fulsprit

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Spelar du ett reducerat system idag och kan ställa krav utan att ta hänsyn till var det ska skrälla så är det ett eventuellt bra upplägg. Nu tycker jag dock den går upp lite mer än jag trodde mellan femte och sjätte avdelningen men det kan bero på att ingen favorit hade vunnit mer än den som blev det efter strykningen i första.

Jag vet att det kan ge bra med några stora favoriter. Har själv rekommenderat en att spika tre st 60%+ men där jag var noga med att säga att du måste ha krav på minst en under 3# och minst en under 5% och du får inte ha fler favoriter med ens på systemet. Tror den gav en miljon den gången.

Finns många faktorer att ta hänsyn till när man ska bygga ett system. När jag då tror på en del betrodda hästar i övriga avdelningar så valde jag att bygga om idag. Jag vill inte sitta på ett matematiskt system där jag lägger 60% av raderna på sådant jag inte vill spela. Det är ohållbart även om den raden som det nu blev idag säkert kunde vara spelvärd. Men på ett matematiskt så får jag ju med hemskt med andra rader dessutom som jag inte vill ha med på köpet.

Och att spika de två giganterna för att sen spika en 13% och enbart spela upp till runt 7-8% känns inte lönt det heller.

Idag hamnade jag snett på det som oftast. Men jag kommer aldrig sitta och gräma mig över en missad miljon för att jag spikade en megalampa som sviker och där jag inte fick med de goda karamellerna där alla andra också satt och sög på samma slickepinne! Hellre då att jag som idag missar 70 000 men vet att om jag hade haft övriga sex och åkt i första så hade jag åtminstone kunnat hämta ut 700 000 om Odessa Celeber nu inte vunnit... Det kommer löna sig i längden om jag nu bara kan spela i runt 5000 år eller vad som kan tänkas behövas

Det är just det fetade jag menar och som jag yrat om mången gånger - hur många drar in miljonvinster på V75 och eller andra spel, under sin livstid? 99.99% får aldrig uppleva att få in något dylikt, så ni väntar ju oftast förgäves, särskilt om ni vill ha miljonerna för er själva och inte i ett "Tillsammans-bolag"...
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat