Visa ett inlägg
Gammal 2019-04-19, 19:35   #150
AmaerildeRimfrost

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 242

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Jo, men samtidigt så går det självklart inte att enbart försöka fälla favoriterna, ALLTID - det håller inte, för vilken favorit skall man fälla? Eller riktigare sagt; vilken av dem faller? Faller alla så är du med STOOOORRRR sannolikhet inte med ändå... Gäller att studera och plocka ut den eller de som man skall fälla och köra hårt på detta.

Jag skjuter hellre från höften och går ofta på egna idéer samt plockar gärna bort favoriter, men inte in absurdum. Mina rader kan ge allt från ganska lite till miljoner och potentiellt vara ensam. Vet att detta inte är optimalt men då är det ändå mina egna idéer som jag får sitta och idiotförklara mig själv över och inte att jag lyssnat på någon annan eller helt blint kollat på streckprocenten.

En storfavorit som är lite, eller ganska mycket, överstreckad är troligtvis ändå en riktigt bra spik... Går man för miljonvinst i alla omgångar så lovar jag att man förlorar mer än att vara selektiv. Jag spelar för skojs skull och tar gärna en liten summa på några tusen, men självklart väntar jag på den vinsten som gör att jag köper mig en ö och lämnar detta skitsamhälle bakom mig... En bättre spik hade självklart varit att spara alla pengar som jag lagt ut på detta diaboliskt spännande och roliga spel!

Jag upprepar det som ett mantra; 99.99% får aldrig in en miljonvinst som denne är själv på - varför vänta in i döden på denna istället för att plocka in lite stålar, då och då? Egentligen är vi alla idioter som sitter och hoppas och tror att vi en dag skall bli ekonomiskt oberoende. Bättre att ha kul under resans gång och plocka in lite deg i bland och kanske en dag...!

Spelteori i all ära - det handlar ändå om att välja rätt och vara riktigt skicklig på att ranka hästarna. Vem har rätt? Ta ett lopp och låt 100 personer, både proffs och amatörer ranka ett femtonhästarslopp, så lovar jag att du får minst 10 000 olika rankingar. Så spelteorin faller på den som rankar hästarna, inte på teorin i sig självt. Spelteori är inte bättre än sin svagaste länk, nämligen spelaren. För vad är det som säger att just du har rätt?

Om spelteori skulle vara "ofelbart" eller ens riktigt bra att köra efter så skulle de så kallade experterna få in sina småsystem, varje vecka - men det vet vi ju inte är fallet! Nu behöver man ju inte ranka alla hästar rätt, oftast finns det faktiskt "chanslösa" kusar i fältet.

Om en megafavorit faller i ex. ett femtonhästarslopp - tja, då har du ändå 14 kvar att välja på - för hur ofta helgarderar du mot en storfavorit? Och tur, ja det skall vi bara inte börja gå in på...

Jag vet att jag i mycket resonerar naivt och emot spelteorier som "nästan" är legio och absolut sanna - men jag gör gärna det, för det är mitt sätt att spela på. Nej, jag ger mig, svamlar bara nu och säger säkert emot mig själv hela tiden - jag har helt fel, orkar inte skriva mer - är för trött. Har jobbat natt och inte sovit efteråt. Kommer säkerligen gå in och ångra dessa inlägg i morgon, men skit samma - nu är det whiskey och öl som gäller!

Jag siktar i alla fall på söndagens tävlingar - lycka till, alla!

Glad påsk!

:dr unk:
Är det månne bland det fetmarkerade som gör att du faller spelteoretiskt? Jag skulle vilja påstå att du max får 100 olika rankingar...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat