Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Risken ( chansen? ) att det skulle bli 71k var på förhand inte direkt 100% ( som det är nu efter att det är klart ).
Vad tror du medel- och medianutdelningen är i de V75-omgångar där två st 70%plus-hästar vinner?
I ett av dina tidiga inlägg i tråden läste jag något som jag håller med helt om.
Du nämner "stå över".
I längden är det ett fruktansvärt lönsamt alternativ till att lämna in och spika 2x70%.
Att det gav 71k idag är vad man brukar kallar ett anekdotiskt bevis.
|
Och inte osannolikt heller - det du gör är bara att vrida allt till din "fördel"... Hur ofta har inte två storfavoriter vunnit och det ger en godtagbar utdelning (vilket självklart är en subjektiv bedömning)?
Du frågar mig om medianutdelningen vid ungefärliga omgångar - du kanske får leta upp att du har rätt och inte jag. Du påstår en sak, likt mig, men du bevisar inget...
För det andra, om det ovan var det första, så är det väl dagens omgång vi hela tiden pratat om?
Nej, detta är inte anekdotisk bevisförning då det finns statistik på detta, men som jag ej har tillgång till. Det är en faktisk och statistisk sanning att utdelningen blivit liknande och högre under liknande förutsättningar. Om bara jag påstod detta utan medhåll, ja då är det anekdotiskt, men nu vet ALLA här inne att detta skett xx, antal gånger...