Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Och tidigt eller sent i omgången påverkar bara ordningen för vilken man rättar systemen och när man räknar antalet rader i varje vinstgrupp efter omgången spelar det ingen roll alls. Vilket visar att det inte finns något "normalt" systemrens.
Du vet för lite om hur de kvarvarande raderna är fördelade på de kvarvarande systemen och vilka system som egentligen är delar av samma system ( och därmed ofta utesluter varandra och skapar "märkliga effekter" i systemrenset! ).
Så nej. Det finns inget normalt eller onormalt systemrens. Visst kan man ändå tycka att det är intressant att betrakta.....men man mår bäst av att låta bli att försöka förstå varför det blev som det blev ena gången och inte den andra.
|
Det normala är just det som oftast inträffar, t ex att en 2%-are gör att värdeökningen blir ungefär mellan 10-15 gånger. Så klart det finns något som är normalt. Det betyder ju dock inte att det är något som är korrekt eller ens något som borde inträffa - förutom just att vi historiskt kan se hur olika procent rensar. Det som sker oftare än övrigt är väl det som får anses vara normalt.
Jag använder då "normalt" som "vanligt förekommande"
I övrigt som jag nämnt så är jag överens med dig!