Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Tackar som frågar.
Diskussionen handlar om man är nära eller inte när förstareserven vinner.
Ibland är man det. Men oftast inte. Och absolut inte i den omfattning som kommenteras i många av efterhandsanalyserna här på sharps.
Tråden startades för att inte smutsa ner omgångstrådarna med kommenterar om hur lite sympati som kan/bör delas ut till efterhandsanalyser byggda på "nära då jag sprack på reserven" eller t o m TVÅ reserver.
Sjukt? Kanske. Men jag tyckte det passade bättre i en egen tråd helt enkelt.
Klart det spelar roll hur man tänkte vid systemkonstruktionen. Men det är sjukt mer ofta man inte alls var nära när första-reserven vinner än att man verkligen var det.
Alla vill vara "nära". Att förstå att man oftast inte var det på en första-reserv är sharpsigt.
|
Nära kan du ju vara med fyra reserver. Allt beror ju på var man drar gränsen. Jag kan t ex ofta välja att spika i ett lopp där jag även haft med fyra hästar men väljer i sista stund att byta lopp och ta fyra i ett där jag haft en spik en hel dag. Sen kanske det finns 20 olika systemkonstruktioner inom ens mall och då var man en på tjugo att träffa. Nära? Beror på vad nära är. Jag anser att är man.rätt på det är man nära i någon grad. Jag har kastat ett system en söndag morgon som jag gjorde klart en lördag. Sen tappade jag allt självförtroende och gjorde fem system för att "gardera upp" så jag inte åker direkt etc. Allt detta för att lördagen blev en katastrofal speldag. En halv miljon missade jag och fick flera fyror på söndagens V5. Var jag nära? Hade lördagen inte slutat uselt så... då hade jag inte kastat systemet som var klart. Så många saker påverkar ju hur det till slut blir. Handlar inte om att man inte tror på en viss häst etc...