Visa ett inlägg
Gammal 2019-04-20, 08:59   #179
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
[/B]

Det är enkom de som anser att de måste ha maximal utdelning, varje gång, som behöver stå över - jag är inte en av dessa så jag spelar närhelst jag vill. Utdelningen är för mig oftast sekundär, även om jag nästan alltid går för guld... Många bäckar små, fungerar för mig, också!
För mig är utdelningen ALDRIG sekundär.

Däremot är spelvärdet i de flesta utdelningsintervall helt oberoende av det nominella värdet av utdelningen.

50k kan vara kanonbra i en omgång samtidigt som 500k är uselt betalt i nästa för att sedan i vara bra igen i ännu nästa omgång.

Om man snöar in sig på att utdelningar över t ex 1 mille alltid är bra och det bara är det man går för är nästan helt säkert ett mycket ofiffigt sätt att spela på.

Det finns dock några intervall där det i längden är extra svårt och det är där risken för lågutdelnings-Jackpott är extra stor.

Att låta utdelningen "bli vad den blir" utan att ha tänkt igenom det på förhand eftersom det är något man inte kan påverka är både önödigt och ganska osmart.

En av anledningarna till att den här typen av diskussioner upprör är att begrepp som "maximal utdelning" betyder olika för olika personer. För en del är det "millar eller inget".

Jag måste alltid ha maximal utdelning för att jag ska vilja spela till ett 3-pott-spel.

För mig är "maximal utdelning" = någorlunda rätt betalt i förhållande till svårighetsgraden på de utfall jag har valt att spela på. Det finns inga exakta siffror på vad jag tycker är värt det eller inte. Ibland har jag inte med en enda rad som ger över 250000 kr i utdelning på V75 och ibland har jag inga rader som ger under 250000 kr. Det är helt olika från tillfälle till tillfälle.

Det som jag dock alltid tänker på är att i största möjliga mån undvika spel där risken att jag inte får rätt odds från potten är stor.

Många läckor små knäcker de flesta spelkassor.

När jag känner för att lägga spel mest för att det är kul och få lite spänning försöker jag hålla mig till spelformer som inte lider av 3-pottspelens problematik.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat