Visa ett inlägg
Gammal 2019-04-20, 22:58   #43
AmaerildeRimfrost

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 242

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Du får leva i din tro så lever jag i min och i min finns gott om nyanser och stora skillnader på spel och handel med värdepapper, men man kan alltid förenkla och dra paralleller mellan allt möjligt. Spelar du V75 till exempel så tar spelet slut när sjunde loppet har gått. Därefter är det nya insatser som krävs. Köper du ett aktieslag så tar det inte slut när börsen stänger för kvällen. Det behövs helt andra strategier. Jag förstår dock precis hur du tänker, men jag är av en annan uppfattning.
Jag måsts påpeka att enligt mig så har du fel på flera punkter i den här tråden. Den enkla förklaringen till det är bl a att du inte förstårvatt man inte spelar för att vinna på varje spel. Möjligen den som spelar utfall över 50%. Spelar jag t ex Fulham idag är jag medveten om att de antagligen inte vinner över 50% av dessa matcher. Men oddset runt 5.00 var för högt för att inte spela då de hittat form och trygghet med sin nya tillfälliga tränare. Men spelar jag liknande spel runt 200 gånger så borde runt 50 av dessa sitta och det räcker för att gå plus.

När det gäller V75 så är även det spelet sammankopplat med en massa omgångar. Kanske 5000 eller liknande. Över dessa är målet att gå plus då du går in med säg en halv miljon i insats. På din aktiemarknad går du också in med en halv miljon t ex och på sikt är målet även här att ha en positiv ROI.

Att du begränsar det till en enskild omgång och att det är slut efter sju lopp tror jag har att göra med att du inte förstår det spelteoretiska på alla plan.

Självklart hoppas jag alla spel jag lägger sitter men jag vet att så inte kommer ske. Hade jag köpt en aktie hade jag hoppats den skylle gå upp med 10000% på en natt. Även det är orealistiskt dock!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat