Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Hamnade visst i polemik med en av Kungs Frukts spelläggare på twitter.
Han uppskattade inte att jag dissekerade deras "9-millar"-reklam till att det ärliga sättet att redovisa är vinster per system eller per andel och inte "total vinst".
De satte en 7a som varvats 35 ggr på ett relativt litet och mycket snyggt system. Totala vinsten blev över 9 mille.
Lyfter man 9 mille i reklamen så ska man helst gärna redovisa att det delades på 350 andelar också.
Det tyckte inte Jögga Oscarsson. Han menar att om man som han har dragit in flertalet miljonvinster så har man rätt att uttrycka sig lite hur som helst och pajasförklara alla som har åsikter om marknadsföringsmodellen eftersom dessa inte har några travvinster.
Det var taggarna utåt och karln verkade inte ens läsa vad jag svarade. Dömdes ut som enbart negativ. Och det är väl iofs inte så konstigt. Det är inte roligt att få sin marknadsföringsmetod offentligt ifrågasatt på ett sätt som är ganska glasklart. Jag blev ändå rätt så förvånad över tonen från en så pass skicklig spelare. Trodde inte man skulle gå till såna personangrepp när man var så framgångsrik i sin nisch.
|
Varvats
35 gånger? Förstår knappt hur de har samvete att göra det.
Denna gång var det tillräckligt många system som vann för att inte värdet skulle urholkas helt. 196 system hade alla rätt och sjuan betalade 241 000 kr. Hade de lämnat in systemet 1 gång hade istället värdet på sjuan varit 294 000 kr. Så tack vare flervarvningen betalade systemet bara 82% av vad det borde gjort på sjuorna. Sen så vill även spelläggaren ha 10% avgift...
Det är dock vid de riktigt "stora pengarna" som man blir riktigt blåst när man köper dessa flervarvade system.
Det måste väl nästan vara smartare att gå ihop 10 personer och köpa en Harry Boy Chans för 3000 kr än att investera i dessa bedragare?