Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
137k på en 4.5M-rad?
Man behöver inte vara varken statistiker eller ha godkänt gymnasiebetyg i matte för att ana att det där nog inte var så mycket pengar för den raden.
Det är klart. Om ingen förklarar för den vanlige dödlige Svensson att det går att räkna på så vandrar de väl glatt till banken och hämtar ut en trevlig slant utan att tänka på att det borde ha räckt till en hel hygglig villa. Men av de 350 som är med kan jag inte tänka mig att exakt alla är så lama att de tänker att "utdelningen kunde vi inte göra något åt". ( Fast i det här fallet skulle administratören ha gjort det. )
Det här är ju absolut inga märkvärdiga beräkningar. De 4 räknesätten och info om hela spelets förutsättningar är vad som behövs. Ingen avancerad universitetsmatematik....
Det här med flervarvat system som tar hela potten har ju redan hänt minst en gång. Då var det vanligt mångflervarvat ombudsandelsspel i butik som tog hela potten. Någon Cigarrbutik i Småland eller Östergötland nånstans.
Folk är ju såklart ansvariga för sina egna köp. För mig handlar det bara om marknadsföringsmetoderna och tydligheten i vad som säljs. Och det egentligen ATG jag stör mig mest på. Ombuden använder naturligtvis allt som står dem till buds för att tjäna sina pengar. Konstigt vore det annars.
|
Du har helt rätt i det du säger. Det jag menar är att Greta 72 år som spelad nån gång då och då, just denna gång rygga hon en andel som gav 27 000;- i återbäring. Jag tror ärligt talat inte hon bryr sig ett smack om det är sålt 1x eller 35x, men jag återupprepar mig och säger det igen , jag tycker det är på tok för mycket varvat, dock så tackar jag inte nej till att vinna pengar! Haha.. jag tror inte vi kommer så mycket längre ärligt talat. Jag håller med dig i nästan allting, dock så spelar jag nånstans där det i slutändan ger mig ekonomisk vinst så fortsätter jag