Visa ett inlägg
Gammal 2019-04-23, 09:32   #170
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Jag antar att du menar att varje ombudstillsammans bara ska få köra ett system?

När det gäller ombudsavgiften ( för det är en avgift och det enda som ombudet får betalt för att marknadsföra spelförsäljning då de INTE får den vanliga omsättningsbaserade provisionen som de får när de säljer spel i den fysiska butiken ) så kommer den aldrig att försvinna. Det vi kan hoppas på är att den kommer ner till rimliga nivåer. 3-4% motsvarar fysiska kupongavgiften.

Förtydligande fråga: Menar du att vanliga amatörtillsammans-lag också bara ska få spela ett enda system per lag? Inga spelfiler med sammansatta system?
Givetvis har du rätt. Det var lite förhastat skrivet av mig. Men problemet är ju solklart, om man har känsla för en spelläggare och vill pröva och han/HON har 10 olika system, hur i helskotta ska man ha sån tur att träffa på det rätta systemet? Dom är ju inte synliga i förväg direkt. JAG KÖPTE EN ANDEL AV " gotland " men då det dök upp flera olika system och spelläggare så till slut gav jag upp. Flesta lämnar ju in i sista minuten dessutom. Vi får se vad som händer sedan ombudssystemen plockats bort från tillsammans. Ang avgiften så köper jag självklart ditt resonemang
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat