Citat:
Ursprungligen postat av Viroid
Det är ingen som behöver köpa några andelar. Och ingen verkar ha några idéer om hur Kungs frukt skall omsätta en miljon i veckan på travspel på annat sätt. Det efterfrågas produkter som aldrig funnits, och som är svåra att förverkliga därför att spelläggare kommer och går, kunder kommer och går, efterfrågan förändras.
Kungs frukt omsätter mer pengar på travet än vad Svenska Spel gör totalt i sina potter. De omsätter mer pengar på trav än Legolas. De omsätter mer pengar än Toto2 gör på sitt travspel. Utan det här andelsspelandet hos stora Tillsammans-ombud hade V75 och V86 haft en enormt mycket lägre omsättning.
Hur länge man sedan kan driva på det här tåget (det har en del negativa konsekvenser på ATG:s andra travspel) återstår att se, men just nu betyder det här spelet rätt mycket för ombuden, för ATG, för spelarna och för travsporten. Det kanske sliras lite i marknadsföringen på sociala medier, det bombas för mycket "fantastiska" saker i min mailbox, men å andra sidan är det rätt friskt med SMS och mail från diverse andra spelbolag också.
Det borde finnas värre saker att sätta fokus på.
|
Skräcken att råka sätta en svår rad samtidigt som ett mångflervarvat också får alla rätt övervinner all lust att spela på de större spelformerna för mig. Det är givetvis osannolikt att jag nånsin sätter den svåra raden, men inte alls särskilt super-o-sannolikt att något ombud prickar fullträffen just då. Tekniken för att leta fram de spelvärda raderna är ju något de bästa spelläggarna är bra på och som jag försöker att efterlikna. Skräcken att det kan hända räcker långt för mig.
För spelarkollektivet har de där ombudstillsammans-miljonerna ingen större effekt annat än att de snedvrider utdelningen då och då.
Om det är 70M eller 60M eller 50M i V75-potten är helt egalt för mig och för
99% av alla enkelvarvade system. Så vad gäller spelarkollektivet så anser jag att du har fel.
Givetvis är det inte egalt för sporten och inte heller ombuden eller ATG. Men har inte renodlade spelombud spelat ut sin roll egentligen idag? De "stora" verkar mest online? Då är det något weird enligt mig.
De får klara sig utan min V75-omsättning istället. ( Som å andra sidan är minimal jämfört med förr om åren. )
När tillräckligt många tröttnat får vi summera hur mycket de här konstlade pissa-i-byxan-åtgärderna verkligen var värda.
Det minsta man kan begära av en sån här företeelse är att marknadsföringen är helt o-slirig. Om den sedan ändå omsätter enorma summor så har iaf andelsköparna tagit sina beslut på någorlunda genomlysta premisser.