Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Satte helgarderingen i fel lopp. Hade med ett par till som inte var favoriter också. Att sedan de fem första var ostoppbara ikväll var som det var.
Om jag hade anat att det skulle ge 14 kr med #4 i sista skulle jag såklart aldrig ha lämnat in. Jag hade tänkt mig runt det dubbla. Så bedömningen av hur mina spelarmotståndare hade spelat sumpade allt tänkbart spelvärde ikväll. Det här undervärdet slår allt jag har sett i lågutdelningsomgångar.
När chansen finns bara spela för alla rätt är inte favoritomgångar lika kalla som de brukar kunna vara. Om de hade lagt loppen på ExtraV75 eller V86 hade jag naturligtvis aldrig haft en tanke på att lämna in.
|
Ja för man ser ju gång på gång hur många det är som spelar i princip likadant i dessa omgångar. Jackpot i kväll och 7 kr i utgångsvärde och 10 kr efter 5 avdelningar visar det. Och inte minst renset i sista när det gick utanför flerbongsramarna. Man spelar ju inte mot atg utan mot spelarkollektivet och svårt att vinna genom att spela som alla andra då med tanke på atgs gigantiska spelavdrag. Möjligtvis om det varit typ 225 procents återbetalning som igår hos legolas som det varit en gångbar taktik både kortsiktigt och långsiktigt.
Men ännu värre att se när folk gör det på V75 eller V86 där man då deltar i alla tre pooler och med jackpotgaranti i två av dom om man får alla rätt på sådana bongar.