Jag har så oerhört svårt att förstå varför spelare som säger sig (och väl anses) vara skickliga ställer upp på att vara spelläggare hos ombud. När dessutom Viroid redogjorde för att även för dom som har en bra deal blir det inte mycket mer än kaffepengar, ja då blir det än mer obegripligt. Dessutom har dom ju inte ens köpt andelar själva många gånger...("Jag hann inte, det blev så stressigt" "Jag glömde bort"). Hmm... (Är det månne för att dom vet hur korkat det är att köpa in sig i ett system som kväver sin potential när det varvas åtskilliga gånger?)
Så varför ställer dom upp? Det är nåt som inte stämmer.
Varför lägga ut sina (goda?) ideer till Svenne banan i system som dessutom varvas åtskilliga gånger och tar död på de goda ideerna? Är man en "schysst snubbe" som vill dela med sig? Är det egot och berömmet som kommer när det går bra som måste få sitt en bekräftelsepräglad värld?
Jag pratar inte om spelare som går ihop och på det sättet får en pott och kan öka sina vinstchanser - tillsammans. Det är både vettigt och förståeligt. Bara om de hyllade spelläggarna som hissas. Okej om man äger en fysisk butik dit folk vallfärdar och köper tobak och godis (mervärde alltså) när man ska ha sitt system, men dom andra? Vad är deras drivkraft?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|