Visa ett inlägg
Gammal 2019-04-28, 19:18   #1
viking90

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 18423
Standard

V75 Bergsåker 1/5

1 Maj!

"Sköna maj, välkommen
till vår bygd igen! "

Jag personligen gillar V86 skarpt så hade hellre sett det istället för en extra V75 trots att det är en röd dag på Onsdag....

Längd: 1000 m
Bredd: 21,5 m (2140 m), 21,0 m (1640 m)
Upplopp: 200 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Avd1 2140m Auto
3 Hankypanky Rubyred ska väl ses med bra chans att förlänga sin vinstrad, står bra inne på pengarna till detta loppet. Ingen raket ut från start men känslan är att det blir släppt till ledningen bara den ställer frågan i tid. Sen känns det som "a walk in the park". 1 Moses är inte fyskam till häst heller men spår 1 kan ställa till det och att den ska slå Nurmos häst med tuffare löpning känns svårt.
5 Tale of Jacks blev diskad väldigt tufft på V86 för några starter sedan med Jänkarvagn för första gången hade den fått behålla segern så hade den inte varit inom proppens maximala vinst summa. Roligt motbud på 4%.
9 Lupin Håleryd har varit rejäl för Robert Dunder och får nu ett riktigt tufft test med bakspår mot de tuffast som har framspår.

Avd2 2140m Auto
Nytt försök på 3 Ävja Palema som jag spikade lite "fräckt" på V4 lunch sist ledde hela vägen till upploppet men plockades enkelt ner mot en rejälare häst då. Visat hyfsad fatt ut i voltstart men inte så många starter bakom bil att bedöma vart det hamnar i starten... 7 Elsaonvacation är väl ingen dålig häst heller men Gunnel Fredriksson som kusk känns väl sådär visserligen 27% i vinst som kusk i år....
Annars finns det en del betrodda man inte sk glömma av heller firma Kontio/Nurmos och Kihlström/Redén blir man ju inte chockad om de får fira vinst. Rikard N Skoglunds egentränade Fiona Mearas var tvåa i ett V75 lopp tidigare i år.

Avd3 2140m Auto
Treåringslopp ger mig direkt vibbar att gardera brett då den kan vara en del ojämna starter bland så pass unga och orutinerade hästar.
5 Granit De La Roque var senaste ute mot en del tuffa 3-åringar gick i mål på 1.14aM vilket står sig bra bland de andra i loppet men det kan som sagt rekordsänkas tider ordentligt från lopp till lopp med 3 åringar.
3 Sherlock var med i samma lopp kom några längder efter i mål men såg ut som den hade en del sparat.

Avd4 2140m Volt
Har har jag nog bestämt mig för spik på 2 Rus Can, det gjorde jag nästen direkt efter senaste insatsen när den gick fina 22.9m och endast slagen av Månprinsen. Väldigt osäkert om den kan spetsa på egen hand men med senaste starten i åtanke hoppas jag den forceras till ledningen och då borde inte många svara.

Avd5 3140m Volt
5 Magic Cash står sig bra i denna klassen och den hade nog varit mycket betrodd även från 20m tillägg nu har den istället 20m tillgodo mot värsta buden. Startade på 40m tillägg senast men hade inga problem att vinna det loppet ändå. 9 Fighting Bax med två lite svagare insatser i bagaget men kanske kan höja sig nu med lite lopp i kroppen.

Avd6 1640m Auto
Näst senast 2 Master de Pan var på besök i Sverige Septemer-18 så var den ute i ett lopp mot Can Lane, Lexington Hall, Chapter N Deo, Com Milton bl.a. gick okej över upploppet utan att verkligen ta något på vinnaren men mycket enklare emot denna gången. 7 Dardanos är rask ut frågan är om man testar mot ledningen från detta läget? Var riktigt dålig näst senast dock, efter att ha gått i dödens och svag även senast så fått behövlig vila nu.
5 Sweet Eddie är inte så rask ut men från spår 5 får den ju ändå chansen att göra sitt lopp och gick senast på en imponerande tid 13.9 på lång distans auto. 8 S.G Charpentier fick visserligen gå i dödens senast men var ändå lite av en besvikelse så måste rycka upp sig ordentligt för att vara med om det här. 11 Yieldson har visat fin form och ska inte räknas bort trots bakspår på 1640m.

Avd7 2140m Auto
3 Michelangelo Ås har jag trott på en del under våren men den där riktiga övertygelsen har inte funnits där och som favorit här känns den ändå sårbar, dock avslutade den väldigt bra till andra plats senast bakom en omöjlig Disco Volante och vinst gången innan det. Båda dessa starter med Örjan det kanske var Örjan som saknades i vagnen de gånger jag trodde på den tidig i år/slutet av förra när Daniel Olsson/Ulf Eriksson körde.
9 Mr Golden Quick vet väl vi alla vad den kan göra sista 200-300 m om den får gå i ryggar fram tills det så har en en sylvass spurt, 10 Ajlexes Cubano har ju haft form väldigt länge nu och visat att den kan vinna på fler sätt förutom spets. 11 Angle of Attack som är ganska betrodd just nu känns dock som att den är en riktigt spetshäst och får det nog svårt härifrån.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+25)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat