Visa ett inlägg
Gammal 2019-04-30, 17:13   #1
viking90

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 18623
Standard

V64 Solvalla 30/4 Jackpot

Solvalla
Längd: 1000 m
Bredd: 20,7 m (2140 m), 21,7 m (1640 m)
Upplopp: 196 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Det kryllar av andelar på sidan till denna jackpot omgång, men ännu hade ingen startar upp nån tråd för omgången så här kommer den!

Så som 5 Acciao imponerade senast ska den ses med väldigt god chans att vinna återigen, 81% känns knappt överspelat det är väl just det att de är 3-åringar som känns lite osäkert.

Avd 1 Känns ganska öppet vid en snabb koll för mig, många intressant hästar som är någorlunde lite spelade. I´ll Fixit, Herrera Boko, Mellby Fantom, Alexander U.R. Sen på start står en 3-åring som har 40m tillgodo på resten av gänget, klarar den hålla emot?

8 Petunia (avd3) har ett risigt utgångsläge men ska nog inte nonchaleras helt och hållet trots det.

4 Global Winner (avd4) är väl stor favorit på 65% när den galopperat 3 av de 5 senaste...Felfri har de toppchans där bakom tycker jag 7 Upload kan vara intressant som kanske kan ta sig till spets om favoriten gör bort sig?

I avd5 kommer 6 Betting Rebel som äntligen fick ta sin första seger senast efter spets och slut på tiden 12.6aK. Det finns några startsnabba invändigt men Broberg har söker gett OKB order om att testa mot spets så kanske kan bli lite fart på detta? Motbud till spets 1 Arras Cando, 3 Load Relief.
8 Venerdi körs av Örjan men tränas av Gocciadoro är den lika överlägsen som gul kusk andra hästar som tävlat senaste tiden? Vet Örjan isåfall hur bra hästen är... 12 Zenone R.L som jag spikade senast på V86 och den leverade (skryt,nöjd) har ett tråkigt läge här över sprinterdistansen MEN ruskigt fin speed om den har tätkännig på upploppet.

I avslutningen vill jag varna lite för 3 MT Malkin dock så låter det bra på favoriten 5 Coogan så Göran Wester kanske nöjer sig med att sitta i rygg på Örjan...11 Jaques Noir var ruskigt fin i sin första start barfota runt om senast, samma balans nu?

Lycka till och trevlig Valborg på er!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ceezy (+10), Bowery (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat