Visa ett inlägg
Gammal 2019-05-01, 11:53   #11
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Vaknade tidigt av någon anledning så har hunnit med ett stort pluggpass på morgonen. Välbehövligt! Mina tankar inför dagens system-komponerande:

Avd 1
Är i valet och kvalet här. Det är egentligen väldigt mycket som talar för den stora favoriten, och frågan är om den inte ska vara 70%-are till och med. Motståndarna har respekt för den, spåret är nästan perfekt. Har sett fantastiskt fin ut hela tiden i Nurmos regi. Spik eller utgång är frågan. Spik lutar det allt åt!

Avd 2
Spårtrappa i låg klass, enbart ston, fullt fält. Det är bara voltstart som fattas för att skrällpotentialen ska maxas. 6,14 har jag skrivit av som segeraspiranter, längre än så kan jag inte sålla nu. Elsaonvacation (1%) som redan nämnts skriver jag under på. Verkar inte helt osnabb från start och Gunnel har ett väldigt fint facit i år även om det är mediokert motstånd på de tävlingsdagar de brukar hålla till på. May Lady Lear (0%) var jag sugen på senast, och tycker det såg ganska lovande ut när det blev galopp när den skulle lyftas ut till attack under slutrundan. Crazymonsterheart (3%) är snabb ut och höll riktigt bra i årsdebuten senast som trea bakom överkvalificerade Hankypankyrubyred. Symphonie One är rutinerad och har massor av vinster i bagaget.

Avd 3
Gillar chanserna för Granit De La Roque, den höll godkänt senast mot mycket värre hästar efter tuff öppning. Men det är en riktig skrällproposition med orutinerade treåringar. Utgång känns som en bra idé!

Avd 4
Ser ganska upplagt ut för Rus Can, möter ganska lite motstånd på start och står väldigt bra till med propositionen som ger fördel för ston. Sen skriker det ju inte form om tilläggshästarna heller direkt. En bra spik eller utgång! Bakom är det ju vidöppet!

Avd 5
Omgångens största favorit, och bör väl också vara omgångens största vinstchans. Men väldigt hårt spelad, man ska inte glömma hur jäkla osäker den här hästen varit. Med en liten galopp kan den vinna ändå här, men inte med en "riktig" gunga. Zorro Swing (3%) gör det ALLTID bra, bortglömd nu. Explosive Merlot (5%) kan ju väldigt mycket och borde ha hygglig chans om favoriten gör bort sig i det här halvljumna gänget.

Avd 6
Jag gillar ju egentligen inte hästar som kommer ut på V75 med en massa starter på Leangen i bagaget. Men jag tycker nog ändå att Master De Pan är en bra favorit här när han inte är så hårt betrodd ändå. Det ser ut att vara klart för spets då de andra inte öppnar något vidare. Med Uffe och pisk ska det väl då till en del att de ska kunna klå honom. Spik eller utgång på den med bred gardering! 9 bör vara chanslös men resten kan alla vinna ett sånt här lopp.

Avd 7
Michelangelo Ås rätt favorit, men ganska stor också. Form, läge, Örjan är alla plus. Bakom kan nästan alla vinna. En som borde vara garanterad en bra resa är Mr Perfect som jag är ganska säker på sitter i ledningen initialt. Skulle de få för sig att köra i spets kan den bli svårfångad. Känns ändå som att Örjan kommer lösa det här.

Oddsen på bet365 släpptes nyligen och jag har lagt på dessa:
Symphonie One V 75ggr
Granit De La Roque V 3,75ggr
Torpa Olea P 1,95
Zorro Swing P 3,00
Wrongdoer V 12,00
Mr Perfect V/P 35,00/5,50

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat