Visa ett inlägg
Gammal 2019-05-03, 22:44   #47
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Kusken säger någonting annat. Han tänker köra i spets.
Det sa han inför starten i januari också. Var inte ens i närheten. OM han laddar helhjärtat, vilket de sällan gör när det kommer till kritan från bricka 2, så ska han sen ha mod och kraft att ta emot de som kommer utifrån. 3% chans kanske att han gör spets och slut här. Och ungefär lika stor chans att han kan vinna från andra positioner.

Ska ju spika här och har inte avskrivit favoriten, men den är ju verkligen inte spelvärd alltså. Speedy Face kan rassla iväg rätt bra om de laddar, men det är ju en studsboll också med galopp och strykning närmast i bagaget. Dock helt ospelad och det måste vara fel! Går nog på Gigant Invalley, vevade lopparkivet på den precis och den har ju varit enormt bra länge nu och visserligen har det varit i Norge men det har varit bra motstånd! Austevoll brukar köra offensivt med den så jag tror inte det är någon risk att han ska ge upp det här loppet heller. 12: 6-1-3 är facit ihop med hästen. Måste vara näst bästa vinstchansen i loppet och minst 15% ska nog vara rätt chansvärdering. Nu spelad till 8%!

I avslutningen har jag tänkt Mellby Club sedan jag såg startlistan första gången. Funderade lite på hur de tänker med matchningen till Harpers. Men tror inte det spelar in. Nurmos tror jag väldigt sällan ger i körorder att inte vinna loppet, och det här är dessutom ett fint lopp att ha på CVt för hästen och ägaren (som redan har det på CVt med Mellby Viking iofs). Att Mellby Gård talar väl för också, vilket spelvärde Rune får om han vet att hästen är "klar" som inte ens favoritspelad eller som värst knapp favorit. Eller har han slutar lira på atg kanske?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat