Visa ett inlägg
Gammal 2019-05-03, 23:28   #247
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1402
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Om du har till uppgift att spela för ALLA som vill vara med på ditt system , så är det mest rättvisa och enda sättet, är att varva systemet som du tror på.
Fast nu var det ju inte spelläggaren som valde hur många ggr det skulle varvas. Inte heller var det det enda systemet som han "trodde på".

Spelläggaren gjorde sitt bästa. Det är det ingen som har ifrågasatt.

Policyn att alltid sälja så många flervarvningar som det finns kunder till ( utan att kunderna vet hur många ggr det flervarvas ) är bra för ombudet. Det är det heller ingen som har ifrågasatt.

Men förr eller senare kommer det att hoppa upp och bita andelsköparna i arslet den gången man blir "ensam" ( eller nästan ensam och tar nästan hela potten ) och andelsköparna får en spelvärdesmässig katastrof när de får 150k för en andel som normalt sett skulle varit 1-5MSEK.

Tror du att 100-tals andelsköpare skulle köpa en "tiondel" i ett system om de visste att det egentligen är en femhundradedel av systemet de ggr som de verkligen prickar ensam eller nästan ensam?

Systemkonstruktören gör inget fel. Han tippar ETT system som han är satt att göra. Det är svårt att ha åsikter kring det.

Andelsköparna har klarat sig hittills från de värsta effekterna av flervarvningen. Men att någon spelläggare skulle vara skicklig nog att slå ett ca 40%-igt spelavdrag samtidigt som man ger upp allt spelvärde på raderna med högst utdelning är inte bara osannolikt. Det är helt omöjligt.

Andelsköparna är förblindade av marknadsföringen ( som jag hävdar är medvetet luddig ) och det som ser ut att fungera på kort sikt. Egentligen bryr jag mig dock inte ens om andelsköparna ( de måste ju få köpa långsiktigt olönsamma andelar om de vill! ).

Det är snarare en skräck att den dag jag själv har maximalt flyt och alla kantbollar sitter så är det ett flervarvat system som har alla rätt samtidigt.

Företeelsen får mig att tänka att det är lätt att avstå spel.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat