Visa ett inlägg
Gammal 2019-05-04, 21:58   #2
Basse

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

spikarna

avd1) 7 Zäta vann i Onsdags på Bro Park och höjdes i handikapp till 68.
Idag startar Zäta vikt efter sitt Gamla formtal 65. Zäta har dessutom lärlingslättnad till detta lopp och står oförskämts bra inne i loppet.

Ser ut att bli klar favorit men spikas ändå då motståndarnakänns helt formlösa.

Avd2) 9 The Rigger. Detta lopp är för hästar som har högst 61 i formtal eller ännu ej fått ett formtal. OM jag skulle sätta ett formtal på The Rigger skulle det vara 66-67 ungefär. Varför?

Jo - The Rigger var senast ute mot en Jessica Long debutant och fick stryk med 6 längder. Vinnaren sattes till formtal 72! The Rigger bar i det loppet 8,5 kilo mer än vinnaren och var slagen med 6 längder. Logiskt sett Gjorde The Rigger en 70 prestation det loppet.

Förrutom jämförelsen med vinnaren av det loppet - han Var långt före 5 hästar med formtal 62-63.

Dagens motståndare har 59 i formtal som högst. The Rigger borde ha minst 66 i formtal. Man bär näst lägst vikt i loppet - 1 häst bör minder men den har 45 i formtal..

Jag Bankar in Spik nr 2 på ytterligare en favorit med på galoppen bör det ge bra betalt ändå med Jackpottpengar i potten och öppnare lopp i avslutningen.

Vi spelar Endast för 6 rätt!

Jackpotpengarna ligger i sexrättspotten och då vill vi ha 2,5 X utdelningen på Sexorna.

Dessutom med dagens upplägg med 2 favoritspikar och sen nästan alla i de 4 övriga loppen så är det troligaste att OM vi spricker är det på en spik.

Jag gissar att systemet säljer maximala 50 andelar och 1 femma och 29 fyror blir inte mycket att dela på när det ska delas upp i 50 andelar.

/ Basse
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+6)

Senast redigerad av Basse den 2019-05-05 klockan 00:48.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat