Visa ett inlägg
Gammal 2019-05-05, 08:34   #1
viking90
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17425
Standard

GS75 Årjäng 5/5


Längd: 1000 m
Bredd: 19,0 m (2140 m), 20,0 m (1640 m)
Upplopp: 205 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Öppnade upp en tråd för dagens tävlingar så vi kan hitta några fina guldkorn tillsammans!

Choco Garline tror jag mycket på i avd 1, ett litet varningsfinger för alla norska gäster ska väl höjas svårt att sätta in dom i svenska loppen plus att de möjligen får en extra kick med körspöet.

3 Barkborren i avd2 var endast slagen av en så fin häst som Orvar Mollyn senast kan den gå en tid på 1.26 så kan det bli tufft för dom där bak men det lär vi väldigt tufft då det är 2640m nu och inte 2140m. På 2640m har aldrig Barkborren varit under 1.30 i tidigare starter.
9 Bossum Faksen blir nog svår att stå emot.

3 Polly Avenue i avd 4 har vunnit alla sina 5 starter hittills i karriären och mycket talar för ytterligare seger här det ska dock sägas att det är första gången hon ställs mot hingstar och valacker i tidigare starter har det endast varit mot ston. 6 Bacchus LI är tidig emot och Jepson lär väl vara taggad att tävla hemma i Värmland. 11 Sugarcraft nu med ett lopp i kroppen.


6 Persimmon Face är för stor favorit enligt mig i avd 6. Tycker det finns några intressant invändigt, Magic Bråten, Isabelle Boko & On Stage Indika.
Jag har inte läst på om spets körningen men både Magic Bråten och On stage Indika är åtminstone snabba ut om de sedan vill köra i spets återstår att se.

I avslutningen har jag fastnat lite för 8 Conrads Wilhelm tråkigt läge men kanske just därför den är såpass bortglömd.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat