Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Näe. De ledsnar till slut utan att veta varför. Sedan är de svåra att locka tillbaka.
Om man vill opponera sig mot ett rådande tillstånd med några som helst utsikter om att åtminstone på sikt få till en förändring är det oftast bra att ha ordning på teoridelen. Prova vetja!
|
Om jag för varje travlirare jag hört och läst prata om att de ska bojkotta trav hit och dit för att de inte gillar det ena eller andra med jackpottar, tävlingsreglemente, dopingkontroller etc etc. fick en tia av de som gjorde allvar av sina hot.
Så skulle jag nu sitta här kramandes en ganska fin von Anka-säck med guldpenningar. Och ATG skulle varit slut som artist. Men så är det nu inte. En gång travbiten alltid travbiten. Tror ni verkligen på riktigt att svensson-spelarna märker skillnad om de får 10k eller 12k tillbaka när de väl lyckas sätta V75 för bättre än tresiffrig utdelning en gång om året? Och börjar resonera om spelvärde och ifall de är vinnande spelare eller inte? Och lägger ner travet sen? Sällan.
Problemet med dagens travsport är inte att behålla de spelare som redan kommit in. Det är att få nya när tröskeln är så stor för att komma in i det. När de gamla bokstavligen dör av. Och det är därför tillsammans varit så lyckat till exempel.
Angående jackpottar så ser omsättningarna förresten mycket bättre ut än vad de är. Man ska tänka på att det kostar en hel del i marknadsföring att få in de där extra miljonerna. De gör en hel del reklam på tv och annat inför jackpott-raider. Inte ens säkert att de gör nettoplus till slut på den ökade omsättningen under vissa av de där omgångarna.