Visa ett inlägg
Gammal 2019-05-05, 14:28   #235
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg
Pokern är faktiskt en bra liknelse. Det stora problemet när man spelar mot andra spelare och när det finns en avgift med i leken är att det inte räcker att vara bättre än sin motspelare. Man behöver vara MYCKET bättre, annars äts eventuell vinst upp av avgifterna. När kollektivet blivit tillräckligt bra kommer alla vara förlorare. Det kanske dom redan är med tanke på tillsammansbolagen?

Av denna anledning tycker jag det är märkligt att så lite fokus läggs på spelvärde här på forumet då det antagligen är vårt främsta "vapen" för att slå kollektivet, samt avgifterna. Samtidigt har "spelvärde" blivit ett skällsord av vissa på forumet.. Det är även många gånger man ser folk som skriver 2 dagar innan spelstopp att man kommer spika en viss häst men man har ingen aning om vad streckprocenten landar på. Detta är ju helt avgörande.

I en drömvärld borde man uppskatta vinstchanserna på varje enskild häst i analyserna för att sedan konstruera sitt system efter dessa beroende på streckprocenten. Detta finns dock inte ens i tipsmaterial man betalar för utan man kan få en "bästa spik" när den är på 20% men som sedan slutar på 45%..
Det finns betaltiips-tjänster som jobbar på det sättet internt redan idag. Jag har fått enstaka glimtar av deras intern-material och sett kolumnen för bedömd vinstchans i procent.

Att man inte redan idag låter den kolumnen följa med beror på att de inte är redo att hantera den support som behövs för att svara på den typen av frågor.

Jag tycker att man borde visa "bedömd vinstchans i %" åtminstone för spikarna ändå för att få en uppfattning av deras "smärtgräns".