En egen spaning.
Med spel är det alltid en balansgång mellan information och känsla/egna ideér. När man stängde spelbutikerna klockan 1800 och dom Stockholmare som var intresserade tog sig till banorna runt om Mälardalen och kollade värmningarna fanns det en chans till övertag. Inte så mycket, men i alla fall avslag, vilket jag värdesätter mest. Jag har fört statistik på mitt spelande varje år och det har konstant blivit sämre. Har jag blivit en sämre spelare? Antagligen. Jag har blivit osäkrare. Litar mer på experter, tipsare och kuskars uttalande. Kan jag skylla på något annat än mig själv? Så klart. Att flytta tiden för start på V75 är ju för att det ska spelas mer. Vi ska få mer info och tips , får mer tid att kolla lopparkiv och annat. Grottar ner oss. Jag är inte säker på att det är bra. Halva dan går till funderingar. Tidigare. När det gick bättre, var jag en favoritspelare, var tredje lopp vinns av favoriter, men nu letar jag i kanten. Det går ju inte att säga att all information är av ondo eller så, men det finns en Overkill-parameter som inte är bra. I alla fall för mig. Jag har tagit hem några miljonvínster, då har det alltid varit bra kusk, bra häst och bra spår som har varit utgångspunkterna. Nu lyssnar jag på Liven-folket som tycker en häst ser bra ut med en lärling i bakspår och 35 tempo. Bite me...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|