Visa ett inlägg
Gammal 2019-05-05, 19:20   #6
Slurf
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bolt Visa inlägg
Jag tycker och tror att Ryssland kan ha att göra med segern i år. Stark låt som lär beröra världen. Fint odds också, då Holland är alldeles för stor favorit. Låten var inte bra, enligt mig.
Har inte hört något bidrag, så jag har inga invändningar. Men sett till de senaste årens vinnare, är detta ens en faktor längre?

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Brukar lira på Eurovision de år jag kommer på i förväg att det är på gång och har tid och lust att grotta ner mig lite. Satte Israel till fin-odds ifjol t ex.

Tog en kik på oddsen inför Eurovision på bet365 och räknade med att Sverige var överskattat "som vanligt". Men John Lundvik stod i 10ggr så jag fick anledning att titta lite närmare. Körde en snabbgenomgång av alla bidrag och konstaterar att det kan inte vara annat än bra! Mediokert motstånd över hela linjen som vanligt i Eurovision, och förutom att låten är jävligt bra i sammanhanget har Lundvik har extra plus av att det är en låt som är ganska olik de andra.

Att Sverige ska bli bäst av de nordiska länderna står i 1,40. Jag kollade igenom motståndarna noggrant och ser inget motstånd där. Möjligen kan Island vara en dark horse eftersom de har ett nummer som sticker ut som inget annat. Men inte på ett sätt som normalt sett ska vara bra i den här tävlingen. Lordi vann ju en gång i tiden, men den låten var ju också ganska trallvänlig trots att det var "hårdrock". Kollade hur statistiken såg ut bakåt och i 11 av de senaste 23 omgångarna har vi varit bäst i Norden. Det låter ju inte så bra, men om vi ser på de senaste åren så har vi 5 raka och har även tagit hem 7 av de senaste 8.

Lägger en stor insats på bäst i Norden till 1,40 och en slant på Sverige som vinnare till 10,00!
Sverige vinnare 12x @bwin, 11x @Betsson

Topp 4 2.30 @bwin känns ju i så fall också intressant givet att många andra ligger kring samma odds för topp 3, inte för att detta skulle innebära automatiskt värde dock. Körde i alla fall det också, går ju att stänga med 100% payback om det nu skulle börja framstå som dåligt.

Fanns i alla fall tidigare 1.55 på Sverige bäst i norden på bwin, men jag ser inte till det just nu.
Estland i H3H-spelet ger 1.62 på Betsson.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat