Började kika på DD-loppen så smått nu och det är sällan jag utser en spik redan under söndagen men nu var det enkelt. Viveur Bi har toppchans att leda sitt lopp runt om! Hyggligt startsnabb och är inte helt lätt bakom hästar. Så frågetecknet om taktiken som nästan alltid finns där är ett utropstecken. Sverigesegrarna tagna relativt okörd från ledningen. Senast på Lundens V75-dag blev allt fel, galopp i starten sen satsades det framåt när de körde stenhårt och fick backas ner och tas om. Vann sånär klungspurten trots det. Pissar på de här. Drömmer om att den stannar på under 50%!
Sista loppet är lite värre. Massvis av ljumna ekipage och ett knippe årsdebutanter. Einstein Sisu kan väl vara lite huvudet högre, men man vill ju höra från stallet att de vill vinna för att spika en sån. Enzo Am har fått snabba pengar nu och har fått fina resor när han tjänat dem. Trots halvkasst motstånd tror jag inte på någon jättehög vinstchans. Lennart Sjöhammar sticker ju ut lite som ekipage då motstånd nästan saknas på startvolten. Om tilläggskuskarna inte är så intresserade av att vinna borde Erik kunna ha en hygglig chans att stjäla loppet. Spurtade hyggligt efter vilsamt lopp i kön senast. Ska läsa in mig mer på denna, men noterar att enda vinsten togs bekvämt från ledningen i ett voltstartslopp.