Visa ett inlägg
Gammal 2019-05-22, 19:17   #79
Stekel
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Ibland skall man akta sig för att nämna RYSK vodka.

Vi hade besök av Kinas kommunikationsminister, vice och före detta kommunikationsministrar. Det bjöds på fina viner till middagar/luncher på UD, Operakällaren osv. Låg stämning och dålig aptit. Vi var på besök på ABB och jag berättade detta för värden. Han bytte snabbt ut de dyra vinerna mot öl och brännvin. Stor succé. Vad är detta frågade den kinesiske ministern? Vodka, svarade värden. Jag bleknade eftersom förhållandet mellan Kina och Ryssland var spänt/fientligt. Var kommer det från, frågade ministern. Då beskrev värden hela tillverkningsprocessen för vodka och hela situationen räddades.

Tyckte det lät som lite avslag från Peter U på Bankrobber. Jag byter ut honom mot 11 Eppur Si Muove som spik.
Skön story! Vikten av att finna sig snabbt där. Ska ta med mig en brännvin special på nästa affärsresa till Kina då, bra för förhandlingarna kanske

Nåja, han baissade lite med tanke på senaste insatsen. Men nu är den ju nedstruken och har bike på. Det ska allt vara förstastrecket.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat