Väldigt konstig DD-omgång igår och jag lyckades tappa både DD och V65 på målfotot i DD-1 (brukar alltid plocka med Count Harry, men fick förargligt nog inte med honom på tre streck den här gången). Manhattan Sassy var skyldig att vinna efter att ha öppnat 14/17 men klarade inte att hålla igång hela vägen. Både vinnande Count Harry och Svanstedts nyförvärv Glory Southwind spurtade enormt bra från "omöjligt" köläge, Glory Southwind passas nästa gång! DD-2 var likt på många vis, Svanstedt körde långsammare än en snigel i tät med andrahandsfavoriten, men på något magiskt vis lyckades Destiny Bie Bopp, som jag plussade mest på, ta in 50 meter sista 300 och vinna knappt men säkert.
Idag lägger jag en tidig dubbel till Solvalla, jag tror inte de här oddsen står sig hela eftermiddagen.
V64-2 Roly Bear Plats 3.25
-Nöter på bra och har varit nu varit tvåa och trea i två hårda löp på valla. Röcklingers hästar är alltid tränade för längre distanser så den borde vara en fördel den här gången. Att Jansson kör är heller ingen nackdel, bättre flyt och självförtroende har den mannen nog aldrig haft.
V64-4 Cash Is Fun Zaz Vinnare 2.45
-Ingen överraskning att han gjorde bort sig i derbykvalet, innerspår och bilstart är kanske de sämsta förutättningar en sån här häst kan ha. Den här gången är det däremot voltstart, bra spår och framförallt lång distans! Kanske går och galopperar "som vanligt", men vinner det gör han ändå.
Odds: 7.96
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|