Systemet börjar ta form. Mycket tidigt ännu så klart men mina tankar går lite som såhär i det här stadiet.
I första avdelningen så är det inget snack om att Mellby Free är klart bästa hästen. Den har kapacitet så det räcker och blir över. Tråkigt spår så klart men Goop reder nog ut det där taktiskt då han tillhör den absoluta eliten vad gäller den biten.
Vad gäller Alessandro Gocciadoro så är det väl lite nedgående generellt på honom (slump och tillfälligheter så klart också). Att han ska vinna detta från utvändigt finns inte och jag tvivlar på att han kan stå hela vägen vid alltför tuff inledning. Åldern spelar nog ut sin rätt här. Den jag ser som klart mest överspelad här.
Shadow Gar är däremot given från sitt utgångsläge trots mest streckad. Kanske inte det roligaste att sitta på de två mest streckade i inledningen men jag plockar även med sämsta spåret här, nr 8 Elite du Ruel. Kan mycket väl profitera på ett hårt tempo och få chansen. Har tider i kroppen och varför inte inleda med en tvåprocentare?
Tycker det känns helgarderat i första. Innerspåret med Jorma känns som ett skämt att den är uppe på 12%. Men visst, rycks det skor där så kanske det kan bli aktuellt. Jag får avvakta lite där. Behöver läsa på mer.
Tredje avdelningen vore det ju bra om Gocciadoro fortsätter sin kräftgång men risken är väl att hästen vinner med 30 meter om han vill. Men för hög procent för att spika och det går ej heller lämna den utanför och bygga väck favoriten här. Känns väl relativt helgarderat med de fem jag hittills plockat ut där.
Ju mer jag studerar fjärde avdelningen så känns det som ett lås som kommer vara viktigt för omgången. Dumt chansa bort sig här. Klart det finns några till som jag ser som potentiella utmanare men de ska vara huvudet lägre. Att Soto (trots att den är försiktigt körd och har en enorm kapacitet) ska ta hem det här känns långsökt med Håkan E Johansson. Nr 11 Arendelle är väl den med bäst procent kontra chans enligt mig. Men det går inte att dunka upp systemet 50% på den likväl.
Spiken i sista kommer stå sig länge om jag inte får en skänk från ovan som ger mig ett par klara vinnare i övriga avdelningar.
Ska nog kunna bli ett intressant system det här. Frågan är om det är intressant att bara strecka på i någon avdelningen och vilken det skulle vara i sådana fall.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|