Hälften av andelarna är tagna nu och spelkassan är på exakt 300 kronor. Når vi alla 50 andelar så ser det ut att bli två hästar i den sjätte avdelningen. Samtidigt ska vi vara medvetna om att systemet kan ta en ny vändning och byggas om ifall det är något som känns väldigt intressant.
I nuläget står det väl mellan främst fyra hästar som är aktuella i den sjätte avdelningen. Dels favoriterna 3 och 6, där jag framför allt måste hylla Baron Gift som gjort det klart bättre i de senaste starterna är jag förväntat mig, speciellt näst senast. Samtidigt vet jag inte om vi vill sitta med två favoriter i det här loppet som systemet är uppbyggt även om vi har en del skrällar i övriga avdelningar.
1.27% på Island life är ju alldeles för lågt tycker jag trots åttondespår här. Wingait CH har gjort det bra på slutet och var en överraskning senast som tvåa. Men tråkigt spår igen. Hawk Cliff som kan behålla sitt andraspår med Örjan borde kunna bli farlig här. Likaså Global Trust trots spår 11 och det är de två sistnämnda som mest är aktuella att strecka.
Men hade gärna helstreckat här. Frågan är bara hur djärv man vågar bli här.
Lång tid kvar men det finns en ytterst preliminär rad uppe åtminstone (avsaknad av ett lopp och några reserver).
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|