Endast åtta andelar kvar nu sen en kompis även köpt in sig i några andelar via mig.
Systemet är i stort sett klart. Finns några småfunderingar men då jag inte kommer kunna se så mycket värmningar eller få den senaste informationen så är det relativt liten chans för några förändringar.
Att byta häst från 3 eller 10 till nummer 4 i första är ju inte helt uteslutet men jag litar på Jerry Riordan. Då ska nr 4 få det tufft, men där finns det en liten tvekan, främst för att det är bättre procent på nr 4.
Avd 2 går jag på alla där framme plus de två rikaste med 20m tillägg. Räcker långt även om det finns fler hästar som visat sig vara bra.
Den tredje avdelningen känns det bra även om det så klart kan bli vilken skräll som helst om inte favoriten vinner. Men vi har framspårshästarna åtminstone.
Den fjärde avdelningen är helt låst på spetshästen samt den som kommer flyga fram de sista hundra meterna. Visst kan andra saker ske men känns väldigt tryggt.
I den femte avdelningen hoppas jag Björn håller upp ledningen och då är mycket vunnet. Annars är han så bra att han nog löser det ändå, men nr 12 är ju omgångens finaste karamell! Så låset är hyperintressant även om Norton Commander fick utebli. Men skönt plocka bort 31% där åtminstone även om hästen är riktigt riktigt bra.
I den sjätte snurrar det fortfarande även om jag börjat bena ut det hela. Visst är Global Trust den bästa hästen? Bakspår ingen fördel men nog kan det bli som så att den bjuda in? Baron Gift annars som kan sitta i spets med lite flyt. Där finns många fler jag önskar jag kunde streckat då det är så låga procent på många men fick ta några beslut och det blev två hårt streckade. Hade helgarderat om spelkassan funnits!
I avslutningen är jag ju så klart lite osäker och 17% är ju inte det absolut roligaste då. Det blir nog lite sol eller pannkaka här. Så en chansning även om jag tror den besitter hårdheten i det här fältet. Vem vinner annars? Oerhört svårt lopp.
Snart sista chansen då det borde ta slut med andelar väl?