Citat:
Ursprungligen postat av Billman
Jag har sett upploppet flera gånger. Man diskar aldrig i Sverige för några steg passgång på upploppet. Mer är det ju inte - bara att titta.
Minns när Etain Royal - som blev diskad alla gånger han tävlade i Frankrike - kom i finsk träning och skuttade runt våra banor och vann 14 miljoner. På Elitloppsdagarna vann han Harper Hanovers Lopp utan att ta ett travsteg. Domartornet tittade inte ens på filmen. Han vann.
Jos utknuffande av en konkurrent varvet kvar diskar man inte för i Frankrike.
Olika körkulturer.
Rätt häst vann. Att våra inte kunde hävda sig var ju lite väntat. Det är alltid något fel på Propulsion, något som inte stämmer i de riktigt stora löpen och RE har jag skrivit en miljon gånger om att han inte är någon sprinter, saknar riktig speed precis som Nurmos alla hästar. Han tränar inte så och har därför aldrig fått fram en tvättäkta sprinter.
Även om jag var bergtorsk idag var det en kul Elitloppshelg. Mycket dramatik - ett fyra årigt sto går nästan lika fort som dom i Elitloppet etc. Många fina hästar och fantastisk utdelning i dagarna två. Grattis alla.
|
Vi diskar om det är ett enda passteg sista 100, liksom att vi diskar om det är ett enda galoppsteg då...så enkelt är det...sen är det en annan femma, att det är många gånger svårare att se passgång...